Morgonträning

Så glad att jag lyckades somna i tid igår, för vaknade oförskämt pigg 05.45 imorse och har klarat hela dagen utan att somna. 😉 Men känner att kroppen börjar säga ifrån, så ska gå och sova så fort jag skrivit klart detta inlägg! Startade då dagen väldigt tidigt i stallet, släppte ut några hästar och gjorde i ordning Duchess för ett ridpass. Vi var ut på en ordentlig tur, skrittade fram länge på hårt underlag och så gick vi in i en av skogarna och så joggade jag Duchess ganska intensivt en stund. Snacka om att Duchess var fin, satt och log genom hela ridpasset! Men lite i luften också, hehe, och hoppade över vattenpölarna också, men väldigt nöjd med att jag ändå kunde rida förbi det och få henne avspänd ändå. Framsteg! Provade även en ny app jag blev tipsad om häromdagen, Equilab heter den och kartlägger ens ridpass, visar hur mycket man skrittat, travat och galopperat, hur länge man ridit och sånt. Tycker det är ganska roligt att veta, så tycker mycket om den appen redan!

Slängde mig i vardagskläder och sminkade mig lite snabbt så fort jag kom hem, för då styrde bilen mot Erikslund med resten av familjen! Införskaffade nytt spån till Duchess och så åt vi lite lunch också, väldigt mysigt hade vi det. Därefter stod intag hos Duchess på schemat och så har jag spenderat flera timmar på eftermiddagen med att skriva massor. Hade en sån där dag där tankarna bara snurrar, så passade på att skriva av mig lite och då var jag ganska nöjd med det jag fick till! Får se om det duger till att läggas ut här. 🙂

Antique reds mot kvällen och var väldigt fin, lite svår emellanåt men överlag fin och nöjd över det ridpasset! Fick bra hjälp av mamma också, så lyckades ändå reda ut det svåra tycker jag! Passade på att rida igenom programmet jag ska rida i helgen, då jag inte hunnit det än, hehe, och trots att jag gjorde det endast i skritt så kändes det ändå väldigt skönt att ha gjort det, red inte fel utan kände mig ganska säker på vägarna och så!


Duchess var lite morgontrött imorse, haha!

Kommentera

