Todays

Hej! Jag satt och pillade med denna bloggen hela förmiddagen (bestämde mig för att byta på grund av att jag fick panik på Nouws urdåliga bildkvalitet), så mamma och jag fixade med hästarna på eftermiddagen. Mamma tog Antique på tömmen först och jobbade verkligen igenom henne, så himla bra! Antique tyckte att det var ganska jobbigt först och var jättesvettig efteråt, men efter att mamma fått kämpa en stund så gav Antique med sig och såg superfin ut!

Kan säga också att jag fick en fråga om Antique häromdagen, så tänkte svara på den! Antique har inte tävlats något, men har tränats istället. Jag har ingen större koll på hur mycket utbildad Antique är, men skulle säga åtminstone LA-nivå, för skänkelvikningar, mindre volter, galoppfattningar från skritt och sånt kan hon. Kan flika in också att jag föredrar att ha hästar som kanske inte har tävlat eller tränat så mycket på den nivån jag vill ligga på, utan att man tillsammans kan utvecklas åt det hållet! Får annars sån prestationsångest om hästen har fina resultat på hög nivå, då vet man att man har höga förväntningar från starten. 😉

Duchess fick gå en stund i ridhuset, först med fokus på att jogga igenom henne i ett friskt tempo och därefter tog jag uppe henne i formen och red delar ur LA:P2. Hade bara tänkt jogga, men ändrade planerna och valde att rida program idag och rida ut istället imorgon! Duchess var i vilket fall superfin, otroligt pigg och ganska nonchalant under uppvärmningen, men tog igenom det från början och la in mycket tempoväxlingar och övergångar, tog massor av halvhalter och gjorde massor av olika rörelser för att få henne uppmärksam, så efter en stund fick jag henne fokuserad på mig istället. Duchess var i alla fall jättefin och jag bara satt och log genom hela ridpasset! Fick till superfina enkla byten, inridningar, förvänd galopp och skolor, så kan lugnt säga att jag var nöjd!

Imorgon blir det en tidig morgon, då vi har utsläpp hos Duchess. Kommer då att rida ut en sväng på Duchess och jogga henne lite, därefter ska jag till Antique och rida ett lagom hårt dressyrpass på banan. Sen får vi se vad den dagen har att bjuda på! Vi hörs. 🙂

Kommentera

