Testad av Antique

​Herregud, haha, det blev ett svettig pass med Antique tidigare ikväll! Hon testade mig några ridpass under förra veckan, men lyckades få lite mer koll på henne och har haft några riktigt bra pass, men så var det dags igen för testandet… Vem sa att det här med storhäst ska vara lätt? 😉 Däremot har jag tur med detta, då det ”enda” Antique gör är att dra tyglarna ur mina händer och får mig att tappa balansen, haha, så då passar hon på att sakta av och försöker om och om igen. Fick däremot koll på detta efter en stund, genom att bli tyngre i sadeln, hålla om med benen och fortsätta driva trots att jag tappat tyglarna och då successivt få tag på dem. Låter lite dumt att sitta och trava på långa tyglar, haha, men det funkade, för då fick hon lära sig att trots att hon drar tyglarna och får mig att tappa balansen så måste hon ändå jobba, det är därför hon testar mig, för att se om hon får slippa jobba eller inte. Men när vi väl tog oss förbi det så blev hon superfin, så vi avslutade med en jättebra känsla!

Imorgon är planen med Antique att träna för Elin, ska bli så roligt! Hoppas på att hitta lite fler knappar och även få hjälp med galoppen, då den fortfarande är svår för mig. Ska även försöka få mamma att filma lite, så jag kan dela med mig av lite film! Innan dess ska Duchess vara klar också, för henne blir det ett konditionspass nere vid slottet på förmiddagen!

Kommentera

