Fantastiska Duchess

​Hej! Hade en ganska fullspäckad förmiddag, men har en lång och ledig eftermiddag framför mig, så tänkte passa på att skriva lite här. Startade min dag med att cykla ut till stallet och spenderade några timmar där. Duchess gick ett superbra pass i ridhuset igår, fortfarande galet glad över det, så vi tog en tur på grusvägarna imorse. Joggade henne ganska kravlöst i en låg form i alla gångarter, i sådär 20 minuter skulle jag gissa på. Imorgon ska vi ner till slottet och konditionsträna, så blev en liten mellandag för hennes del! Men det var välförtjänt efter gårdagen. 😄 Lite ledsen att vi inte filmade något, för igår så gick det verkligen så bra! Allting bara flöt på och Duchess var jättepigg, så fastän vi bara skulle jogga tog jag upp henne i formen en stund och red delar ur programmet vi ska rida nästa helg, vilket gick jättebra! Brukar säga det, haha, att med Duchess får man inte alltid till pass som dessa, så när man får en bra känsla från start får man lov att passa på och njuta av det och höja kraven mer än under ett joggingpass, även om man bara skulle jogga. Det jämnar ut sig efter ett tag, har haft så många pass där jag tänkt träna som fått bli joggingpass med fokus på låg, låg form och lösgjordhet, så som sagt, man får passa på!

Skämde bort henne lite efter ridpasset också, med extra lång rykt och massor med gos! Har köpt nån sorts massageborste till henne och den bara älskar hon, så stod länge och masserade henne med den och det var riktigt mysigt tyckte hon! Passade därefter på att städa upp lite i sadelkammaren också, då mina ställen där såg ut lite som bombnedslag, hehe. Sen fodrade jag dem innan jag cyklade hemåt!

Var in till Västerås med mamma efter att jag kommit hem från stallet, då hästarna behövde mer flugmedel, suck! Antique är ganska lugn när det kommer till flugorna, så henne behöver man inte bada i det, men Duchess… Hopplös! Henne sprutar jag på både flugmedel och bromsblockare innan och efter varje ridpass samt smörjer in hennes ansikte med nån kräm, men ändå så får hon panik så fort en fluga kommer nära henne, så henne får vi använda flugtäcke, flugsprayer och flughuva på fram tills september eller oktober… Dyr i drift, men det är hon värd brukar mamma säga. 😉 

Ligger för tillfället i min säng, skriver lite inlägg och lyssnar på musik, då jag egentligen inte har så mycket att göra. Skönt ändå! Mot kvällen däremot, då blir det lite mer fart igen! Antique ska ridas och för hennes del blir det ett joggingpass, bara för att känna igenom henne lite då vi tränar imorgon. Så mest bara lösgöra henne, checka av mycket tempoväxlingar och övergångar och kolla så att allting funkar, kort och gott! 

2 thoughts on “Fantastiska Duchess

Kommentera

