Ett till försök med bloggen

I’m back! Har haft några halvdåliga dagar och känt mig ganska ledsen och nere, sedan så sa även min dator upp sig, så blogglusten har inte varit sådär jättestor. Jag mår däremot mycket bättre och saker och ting har börjat falla på plats, så då har jag tänkt att ge bloggen ännu en chans! Har varit otroligt dålig på att skriva här på flera månader, måste jag erkänna, och har mest bara skrivit inlägg om mina dagar, så jag vill försöka att få den lite mer intressant, lite mer som den en gång var. Men jag vet inte, har så svårt att få idéer och slutar mest att jag skriver något osammanhängande och raderar det, så jag har lite svårt med det där… Kanske skulle bjuda på fler videos? Försöka fota mer? Skriva lite åsikter? Mer vardag? Jag har ingen aning, faktiskt, men har ni några förslag får ni gärna dela med er, eller om ni tycker att något av det jag föreslog vore roligt! 

I alla fall, vad har hänt under dessa dagar då? Hästarna har ridits och gått väldigt bra, trots den otroliga värmen! Duchess kommer igång mer och mer och Antique och jag har hittat varandra mer, med henne har jag dessutom börjat rida ut mer ordentligt än skritturer och det har gått finfint. 😄 Så dem har gjort mig glad dessa dagar! Vi har en rolig vecka framför oss; Antique och jag ska träna för Elin, Duchess ska jag höja kraven lite mer med och så varvar vi träningspass med skogsturer, perfekt för oss alla! 

För övrigt så har jag än så länge hunnit med att fixa och motionera Antique idag, så då har jag bara det andra stallet kvar att ta hand om. Antique red jag ute på ett av gärdena och joggade henne ganska ordentligt, snacka om att hon var svettig efteråt! Hon fick ta i ganska mycket, så det var superbra för henne! Annars så var hon jättefin, glad och pigg, tror att det uppskattades att få komma bort från banan och allt seriöst och bara ha roligt. Duchess rider jag senare mot kvällen, då tar mamma och jag med oss släpet och åker iväg med henne till ridhuset! Vi hörs!

Mamma har även fått tagit en tur på Antique också! Skönt för mig att någon med mer erfarenhet, och någon lite större, kan sitta upp på Antique emellanåt, då hon testar mig lite då och då så då är det bra att någon kan ”sätta henne lite på plats”, hehe. 😉

Kommentera

