Update om hästarna

Hej! Har haft lite dåligt med tid senaste dagarna, men ska se till att det blir ändring på det framöver! Det jag lagt ner mest tid på har, såklart, varit hästarna. Duchess har mamma motionerat på tömmen nästan varje dag, vilket har gått väldigt bra. Vi har inte märkt någonting annorlunda med Duchess och hon har inte visat någon tendens till att falla ihop sådär, så i med att det gått över en vecka sen fallet så ska jag få rida imorgon! Ska bli så roligt, Duchess har varit superpigg och arbetsglad under varje pass med mamma, så jag ser verkligen fram emot ridpasset! Så, om allting går bra framöver så ska vi snart vara tillbaka i träning och på tävlingsbanan!

Gällande Antique så har det än så länge gått jättebra med henne, en sån trevlig häst! Hon har landat mer och mer och både jag och mamma trivs väldigt bra med henne, så med henne känns det superbra. 😄 Har provat att rida ut henne dessa två dagar och det har gått galant, mycket att titta på men hon har skött sig exemplariskt! Har däremot bara skrittat ute än så länge, men har då avslutat passet med jogging på banan och det har gått väldigt bra, särskilt gårdagens pass. Hittade rätt ridning från start då och det var verkligen ett kanonpass! Galoppen är fortfarande svår för mig, men i med att det tagit några dagar innan jag fått koll på traven så kommer nog galoppen ha fallit på plats om några dagar också!

Nu ska jag gå och lägga mig, faktiskt. Mamma jobbar imorgon kväll, så i med att vi ska åka iväg med Duchess till ridhus och Antique ska tömköras så får vi ta allting på morgonen, då innan värmen slår till. Så det blir en tidig morgon, men det är det värt! Vi hörs då!

​Fina Antique! 

Kommentera

