Friyay

Hej på er! Hade tänkt skriva till er senare ikväll, men insåg att så fort jag kommer hem ikväll kommer jag att somna, haha. Har passat på detta sommarlov och har sovit ut nästan alla dagar och skippat tidiga morgnar, så somnar senare och vaknar senare än vad jag gjort hela våren, så att det blev en tidig morgon imorse uppskattade inte min kropp, hehe, så himla trött! Däremot så var det värt det att gå upp tidigt, det var nämligen så att mamma och jag uträttade lite ärenden på förmiddagen.

Var först ut till stallet då jag skulle hämta lite saker, så passade på att kolla till Duchess, vi är ju ganska oroliga för tillfället, vilket ni säkert förstår, så känns skönt att kunna se till henne lite emellanåt under dagen! Annars så kollar ju även dem i stallet till henne och gjorde det emellanåt hela kvällen igår, vilket också känns himla bra! Duchess verkade i alla fall må bra och betedde sig som vanligt, så för tillfället känner jag mig ganska lugn gällande henne. Vi var lite oroliga igår då Duchess la sitt huvud på sned så fort hon vände på sig, men det hade hon inte gjort imorse, så vi gissar att hon måste fått någon ”knyck” i fallet och var lite öm och stel, men som sagt verkade det vara lugnt med det! Ingen hälta visar hon heller, så fallet verkar inte ha påverkat henne sådär jättemycket. Annars så är vi noga medan vi hanterar henne några dagar framöver, noga att se till att vi kan ta oss undan om hon skulle falla ihop och så, för att undvika onödiga olyckor om någonting skulle hända. Men vi alla hoppas, och tror, såklart att detta bara var något som hände och att det hände på grund av yrsel efter att Duchess rullat!

I alla fall, efter att vi varit hos Duchess så åkte vi in till Västerås där jag red en häst och så svängde vi förbi Hööks och köpte lite nödvändiga saker. Kom hem för någon timme sen och ska ta det lite lugn i några timmar framöver innan vi åker ut till Duchess och pysslar om henne. Ska gå en promenad med henne, rykta henne ganska länge och låta henne stå med sin ryggplatta, blir bra för hennes kropp och muskler efter fallet, så får den ”mjukas upp” lite!

Kommentera

