Livstecken

Puh, kan säga såhär, att livet är inte alltid det lättaste. Har varit ledsen till och från under veckan efter tävlingen, då hela min hästsituation känns ganska jobbig för tillfället och det mesta känns ganska jobbigt, faktiskt. Duchess har i vilket fall levererat några väldigt bra ridpass, så allting går inte spikrakt neråt, men i vissa perioder i livet känns det så, liksom. Mina vänner levererar tävling på tävling och andra får tag på riktigt fina hästar, så får känslan ibland att jag bara står och stampar på samma ställe och försöker spräcka 60-sträcket medan jag också vill leverera bra resultat och, såklart, rida storhäst. Men, som jag alltid brukar säga, det finns en mening med allting. Det finns en mening att jag fortfarande har Duchess, att jag inte har någon storhäst, att jag inte har dem bästa resultaten och så vidare, det är bara svårt att se dem just när man så gärna vill ha det, men den dagen jag väl får hem en storhäst, den dagen kommer jag förstå varför det skedde då och inte just nu.

I alla fall, utöver detta så har det också varit några jobbiga dagar, av privata skäl, så tog en paus från bloggen och gjorde det jag tycker om, kort och gott. Spenderat mycket tid i stallet, pysslat om Duchess, umgåtts med en väldigt fin vän och haft otroligt roligt, umgåtts med min familj och tröst-shoppat lite, hehe. Inväntar ett schabrak jag beställde för några dagar sedan och har utökat min garderob med en tjocktröja och piké! Tjocktröjan beställde jag på Nationaldagstävlingarna, då dem inte hade min storlek där, och betalade på plats, men efter en månads väntan så hade den inte kommit och då visade det sig att den inte skulle komma… Ringde och påminde efter sådär två veckor och då skulle dem fixa det, men när vi ringde efter en månad så hade dem glömt min beställning och tänkte först skicka en i en större storlek, men då fanns tydligen inte rätt färg och då valde jag att få pengarna tillbaka istället, himla trist! Hittade den dock hos Spooks/Marietorps Ridsport och fick den levererad efter två dagar, snacka om bra service!

I övrigt så väntas två lugna dagar för Duchess. Har dykt upp en knöl på hennes rygg, dem dyker upp då och då, och den har spruckit, vilket är ett gott tecken, så den behandlas för tillfället och då passar jag på att låta den läka i fred. Puh, dessa knölar alltså! Hon fick ett rejält utbrott förra hösten och hade massor med knölar och ömmade i huden på grund av dem, så veckan innan en tävling fick jag rida barbacka varje dag. Men vet ni vad? På den tävlingen tog vi vårt sista kval till nationellt, så det gick inte helt åt skogen i alla fall. 😉 Så den knölen får läka ut och Duchess får gå promenad imorgon och skrittjobbas på tömmen på måndag, blir perfekt!

Kommentera

