Back on track

​Nej, mina vänner, någon pensionering blir det inte för Duchess del. 😉 Herregud, haha, ni skulle ha sett henne i eftermiddags! Red ner till slottet och var så förbannad hela vägen dit, då Duchess var så jäkla fjantig och rädd för allting, hoppade i luften för minsta lilla, liksom. Väl nere vid slottet så travade jag runt en stund och hade en väldigt fin känsla, men vågade inte hoppas på något med tanke på hur galoppen strulat under våra senaste pass. I alla fall så tog vi även lite galopp efter en stund och kan säga att jag bara satt och log, haha, Duchess var SÅ fin och otroligt pigg! Så galoppjobbade henne en stund och jobbade mycket med tempoväxlingar, som Duchess för övrigt gjorde superbra, och avslutade med att stå upp i lätt sits och bara låta henne rulla medan jag klappade massor på henne och hon skruvade på sig och bara utstrålade glädje. Älskade Duchess. ❤ Så glad över dagens ridpass, var som att en tyngd lättade från mina axlar medan vi skrittade hemåt. Så skönt!

Planen med Duchess för resten av veckan kommer att vara att bara ha roligt, ingenting annat. Massor med uteritter, mysiga skritturer och så tänkte jag blanda in lite hinder och bommar också. Lite vilovecka från allt allvar och alla krav, sen fortsätter vi med vår vanliga träning då vi ska vara i toppform tills i början av augusti, då vi har nästa tävling då! Så ja, ytterligare en tävlingssäsong blir det för vår del, för skulle vi pensionera Duchess skulle jag vägra hantera henne, hehe, en ponny med så mycket krut i vill man inte ska samla på sig så mycket mer energi än vad hon redan har! 

Kommentera

