Efter några dagars uppehåll

Hej på er!

Kan säga att jag inte haft någon tid över alls senaste dagarna, därför har jag inte skrivit någonting här. I onsdags reds båda hästarna, vi fick gäster på kvällen och dessutom hade jag en del att fixa då jag skulle till Stockholm dagen efter, så all tid försvann, liksom. Hästarna var i vilket fall väldigt fina, Kakan joggades på banan och Duchess joggades på vår gräsmatta, hehe. Var otroligt trött och vi hade gäster hemma, så istället för att spendera sådär 1,5 timme på att rida ner till slottet, rida där och rida hem så red jag hem till mig istället! Så Duchess fick ett joggingpass med rejäl miljöträning, haha. La volter runt vår studsmatta, red bredvid poolen och hade publik på altanen, kan säga att Duchess knappt ens vinklade ett öra! Så har höga förhoppningar på henne framöver, inga blommor eller dressyrstaket lär skrämma henne efter detta. 😉

Igår var då jag och Matilda i Stockholm hela dagen, himla mysigt och roligt! Fick med mig lite saker hem också, fast måste säga att jag är himla dålig på att köpa ”vanliga” saker, hästsaker däremot, då är jag nästan lite för bra på att slösa pengar, haha. Ett par shorts, en tröja, en klocka och ett armband fick följa med hem i alla fall! Och fick lite pengar över, så ett schabrak lär införskaffas snart också, hehe. Kom hem ganska sent, så var inte i stallet alls på hela dagen, vilket kändes lite konstigt. Men Kakan fick gå hela dagen i gräshagen och Duchess tog mamma hand om, så var nog mest jag som led av det, haha!

Idag har jag spenderat mesta delen av dagen i stallet, hade mycket att stå i. Red Kakan på förmiddagen och på eftermiddagen åkte mamma och jag iväg till Kungs med Duchess. Duchess joggades en stund och mjukades upp inför morgondagens tävling, ingenting avancerat det vill säga. Hade en halvdålig känsla i galoppen, då jag låste mig i handen och Duchess försvarade med att bli stark, men lyckades rida igenom det och avslutade med en fin känsla! Därefter fick hon ett väldigt välbehövligt bad och så putsade jag all utrustning, så har vi inte så mycket att göra imorgon!

Min fina Duchess. ❤ Kan säga såhär, att jag älskar att vara i Stockholm, vara civilklädd och vara en ”vanlig” människa, men att få vara i stallet, mocka skit och vara med min ponny, det slår allt

Kommentera

