Heldag i stallet

Måndag och ny vecka! Har startat den på bästa sätt, med att bara vara i stallet hela dagen! Var ut till Duchess i förmiddags, hann då med att både rida samt mocka, packa hö och packa mat. Joggade Duchess en sväng på framridningsbanan och är himla nöjd över det passet, Duchess känns så fin för tillfället. 😄 Mjuk i kroppen och otroligt lyhörd, exakt så jag vill ha henne! Kakan motionerades efter att jag kom hem från Duchess, blev ett ridpass med endast skrittjobb, men trots det fick Kakan jobba en hel del ändå, haha. Blir lite jobbigt för henne då och då, men när man tar sig förbi det så blir allt så himla bra!

Har nyss landat hemma, men ska snart bege mig ut mot Duchess, igen. Hästarna ska tas in och jag ska även passa på att klippa Duchess! Klippte henne i början på maj, men det har redan hunnit växa ut och Duchess blir så himla svettig, så ska underlätta lite för henne tänkte jag! Blir nog ganska skönt för henne, och så blir hon fin inför helgens tävling också!

Resten av veckan kommer också bli lite såhär, väldigt fullspäckad och kommer nog knappt hinna med att vara hemma, haha, men en rolig vecka blir det! Båda hästarna tränas som vanligt, Duchess och jag ska tävla i helgen, ska hinna med att träffa några vänner och eventuellt ska jag hinna med ett besök i Stockholm också. Ser dock mest fram emot tävlingen, ska bli så kul! Vi åker till Gripen och startar en LA:P1 och kan säga att jag har lite förväntningar inför denna start, för vi känns verkligen på topp för tillfället! Och vi gör riktigt bra skolor och enkla byten på träning, så vore gaaanska skönt att äntligen få sätta dem på banan också. Aja, ska bli roligt att få tävla igen i alla fall! Sen blir det ingen tävling förrän i augusti, så då väntas en sommar med massor av träning.

Himla glad över Kakan idag, men Kakan verkade tycka att jag var ganska jobbig. 😉

Kommentera

