Tidig morgon i stallet

Regnet bara öser ner utanför fönstret, då känns det ganska skönt att nästan allting i stallet redan är klart, inklusive ridningen. 😉 Var ute hos Kakan strax innan 7-tiden imorse och red, planerade min ridning lite utefter hur vädret skulle se ut. Var ut på en skrittur med henne och klättrade samt bara lösgjorde henne, ett perfekt pass för henne då hon vilat i några dagar! Tycker att det är himla skönt med henne när det gäller att rida ut, jag hade kunnat galopperat på långa tyglar och hon hade galopperat med öronen spikraka framåt, men ingenting annat. Så himla snäll och okomplicerad och det tycker jag om mest med denna lilla ponny!

Efter ridpasset så åkte jag hemåt igen, städade mitt rum lite grann och tog en lång, varm dusch! Medan jag duschade så var mamma ut till stallet och lunchade samt gjorde klart allting i stallet (❤❤), så det enda jag har kvar att göra idag är promenera Duchess, men det hade jag tänkt göra mot kvällen. Har då några lediga timmar framför mig, så hade tänkt att jag skulle försöka skriva ihop lite inlägg. Har massor med tankar jag behöver få skriva av mig, men har lite svårt att formulera dem till ord, så vi får se hur det blir, hehe, men lite inlägg ska jag försöka få ihop i alla fall!

Kommentera

