06.21

Godmorgon! Borde egentligen göra mig i ordning för att åka ut till stallet, men hade lite dåligt samvete för min dåliga bloggning, så tänkte att jag skulle ta tag i det först, haha. Har inte fått tillbaka den här vanan att blogga varje dag, så lätt att man glömmer det. Men ska bli bättre på det, det lovar jag! Igår var i alla fall en ganska lugn dag, var in till Västerås och fixade lite, sen åkte jag ut till stallet så fort vi kom hem. Blev en sen kväll men gjorde inte sådär jättemycket, älskar att pyssla ensam på kvällarna, ta en kvällstur och bara mysa! Duchess blev riden på ängen nere vid slottet och var riktigt fin, märks att mitt jobb på sistone börjar ge resultat, för kan göra en halvhalt eller övergång utomhus utan några problem, annars brukar det kunna ta en stund innan man får stopp. 😉 I övrigt så känns hon bara otroligt glad och fräsch, så passar på att njuta allt vad jag kan medan det känns såhär bra!

Idag ska båda hästarna ridas, varsitt ganska intensivt joggingpass ska dem få. Duchess tar jag först, då vi ska ner till slottet och det tar en stund då. Ska fortsätta vårt jobb med mycket skritt, mycket tempoväxlingar och övergångar och bara se till att ha henne låg och rund i formen och lösgöra henne! Sen blir det en skrittur för henne imorgon och på torsdag är tanken att höja kraven lite! Kakan ska ut i skogen och jogga, med samma tänk som Duchess ungefär. Låg i formen, mycket tempoväxlingar och övergångar och bara lösgöra henne, så ska hon även få galoppera en stund också, då bara rulla på och inte så mycket krav ännu. Nej nu måste jag ta och sätta fart, vi hörs!

Kommentera

