Full rulle

Så galet trött efter denna dag. Somnade alldeles för sent igår, så att ta sig upp ur sängen vid 6-tiden imorse var inte sådär jätteroligt, om vi säger så. Jobbade hela förmiddagen, men vi har ganska lugna dagar på sommaren, så det var ändå ganska skönt! Sen tar det ju på krafterna att gå några kilometer hit och dit, mocka flera boxar och så, men det vet ni. Men måste ändå säga att det är ett ganska skönt att starta dagen på det sättet, man kommer liksom igång och glömmer bort lite att man är trött, så håller man igång efteråt så kan man hinna göra allt man ska innan man däckar, haha.

Var hem en snabbis och åt och bytte om efter att jag jobbat, sen var det dags att rida Kakan. Tjatar ganska mycket om denna ponny, men kan verkligen inte säga annat än att hon är fantastisk! Fick en sån fin känsla under dagens pass och bara satt och log, man gör inte annat när man rider den ponnyn! Jobbar ungefär likadant med henne som med Duchess, med massor av övergångar och tempoväxlingar och i en låg form, och det jobbet funkar väldigt bra på henne, det blir hon riktigt fin av. 😄 Mamma filmade och en filmsnutt ligger ute på min Instagram (ssfredlunddressage), notera att ponnyn är till salu!

Vi åkte iväg med Duchess till ridhus i eftermiddags också, vilket gick väldigt bra. Red ett pass med mycket skrittjobb, lite travjobb och tog även första galoppen sen förra söndagen, så himla kul! Duchess var så himla fin, snacka om att vi kommer att komma tillbaka i toppform efter denna vila! Detta jobb där jag endast fokuserat på att Duchess ska lyssna på mig och vara lösgjord har verkligen varit bra för oss, Duchess är riktigt fin att rida och känner att vi är mer samspelta och att Duchess accepterar lite mer att jag också har åsikter. 😉 Kan säga det, att när vi tog dagens första travsteg satt jag med ett stort leende och när vi galopperade satt jag nästan och grät, haha. Hon är fantastisk, min fina ponny!

Skulle vilja ha denna ponny sådär 30 cm högre, förstå vilken häst det hade varit. Kakan är ett klockrent exemplar på hur jag vill att hästar ska se ut!

Kommentera

