Uteritter med favoriterna

Idag har båda hästarna fått komma ut och springa av sig på vägarna, vilket uppskattades av dem båda! Började med att rida Kakan och ja, vad ska man säga? Denna ponny imponerar mig verkligen! Red på ett nytt ställe, då vi utforskar lite vägar, och provade att både trava och galoppera, vilket gick galant, efter dessa år med Duchess kan vi säga att jag blir förvånad av hästar som sköter sig vid uteritter. 😉 Men Kakan är verkligen stencool, springer fint med öronen framåt och verkligen sprudlar av glädje, men gör ingenting. Kastar sig inte, blir nästan aldrig rädd, drar aldrig iväg; ingenting! Så jäkla häftig. Sa det, att denna ponny blir exakt det man gör henne till. Tävlingsponny på hög nivå, barnponny eller både och, hon passar verkligen till allt. Fina lilla ponnyn, en sån där ponny man verkligen fastnar för, en sån skulle man ha fast sådär 3 decimeter högre!

Duchess fick komma ut mot kvällen och skötte sig, till min förvåning, väldigt bra! Haha. La upp dagens ridpass likadant som gårdagens, med mycket skrittjobb och avslutade med lite jogging. Riktigt fin var hon, mjuk i sidorna och väldigt lyhörd, exakt så jag vill ha henne. 😄 Ska jobba henne så under kommande veckan, bara låg och rund i formen, behålla henne mjuk i sidorna och se till att hon lyssnar på mig hela tiden, och inte bara tror att hon kan bestämma helt själv. Så jobbar mest med myrsteg nu, en större trav kan vi hitta när jag hittat kontrollen, hehe. I alla fall, väldigt nöjd med även henne idag!

Kommentera

