Tävlingsdag

Godmorgon! Har nyss fått i mig frukost, så ska snart gå upp och göra mig i ordning och därefter packa med lite av sakerna vi har hemma, men tänkte att jag skulle skriva någonting här först! Vaknade upp till strålande sol imorse och känner mig sådär extremt glad och taggad, så ska bli väldigt roligt att tävla i eftermiddag. 😄 Startar inte förrän runt 17.12 vilket blev ganska bra tycker jag, då Duchess hinner med att gå ut i hagen i några timmar och vi kan ta allting i lugn och ro. Klubben vi ska tävla hos ligger dessutom väldigt nära oss, så känns skönt att inte behöva åka sådär jättelångt för en gång skull, annars tävlar vi mest bara i antingen Stockholm, Dalarna eller Södermanland och då är det ju en bit att åka.

Planen för dagen är i alla fall att åka ut till stallet om några timmar och då putsa den utrustningen jag inte hunnit med samt packa allting, tycker om att ha det gjort först. Sen ska Duchess ryktas, knoppas, lindas och få sina oljar lackade och efter det beger vi oss mot Norrby! Känns väldigt tryggt inför denna tävling, då jag känner mig säker på programmet och rörelserna och dessutom så kommer Elin dit och coachar oss på framridningen, känns tryggt att ha hennes ögon på oss!

Hoppas på att kunna få till en bra ritt, men då gäller det att jag rider! Så målet för denna start är att våga rida, våga satsa och våga utmana, sen får man se hur långt det räcker. Vill så gärna kunna visa upp den fina formen vi hittat på sistone, men måste också ha is i magen och inte vilja för mycket. Lagom, lagom, lagom! 😉 Poängmässigt så vill jag gärna höja vår poäng jämfört med våra andra ritter och ligga någonstans runt 65%, men kan säga att jag nöjer mig vid över 60%, men vore kul att få till det på banan för en gångs skull också, hehe. Uppdaterar er mer efter ritten, håll tummarna för oss!

Kommentera

