Sommarlov

Godmorgon! Precis vaknat och ligger och drar mig i sängen, första sommarlovsdagen och det firar man såklart med sovmorgon. Känns så skönt med sommarlov, kan säga att det kändes himla bra att gå ur skoldörrarna en sista gång igår och veta att jag har över två lediga månader framför mig. Har egentligen varken några stora planer eller förhoppningar för detta lov, men kan säga såhär, inte kommer jag att ha tråkigt i alla fall. 😉 Har några fler roliga tävlingar att se fram emot med Duchess, sen får hon en kort vila veckan efter att vi tävlat i Gripen och efter det ska vi träna massor, till hösten vill jag starta fler nationella tävlingar och då ska vi vara på topp! På måndag ska även Kakan sättas igång efter en kortare vila och det ser jag fram emot, definitivt den bästa hästen jag ridit än så länge i mitt liv! Sen får vi se, har fått ett erbjudande att rida ytterligare en ponny och storhästen jag provred i våras finns kvar, men allting måste lösa sig ekonomiskt och tidsmässigt också, men man kan alltid hoppas!

Idag, i alla fall, så har jag inga större planer. Har intag i eftermiddag, så åker nog ut till stallet då och då ska allting fixas och Duchess ska motioneras. Ska nog försöka fixa i ordning så mycket jag kan tills söndag också, då mycket ska göras dessa kommande dagar. Mamma tar henne på tömmen och jobbar henne i skritten, blir nog väldigt bra, sen rider jag ett lösgörande pass imorgon kväll och på söndag tävlar vi. 😄 Red henne även igår och joggade en sväng på gräset, kan säga att jag känner mig ganska mycket lugnare inför tävlingen efter det passet, haha. Duchess var superfin och jag hade henne exakt där jag vill ha henne, så får jag bara hålla mig till vårt system så kan det nog gå hela vägen på söndag, hoppas på det i alla fall. Nej, nu ska jag försöka ta mig upp ur sängen och göra något vettigt, haha, vi hörs!

Kommentera

