Hektiska dagar

Godmorgon! Har lite tidspress, men ska försöka fatta mig kort, hehe. Har varit några väldigt hektiska och långa dagar, men snacka om att dem varit roliga! I fredags hann jag se delar av dressyren, gå massor på mässan, jobba i Länsstyrelsens monter och rida Duchess. Red ut i skogen och joggade en sväng, kan säga att Duchess var väldigt på tårna, haha. Mycket mygg och ganska pigg, och då blir det så. Men fin var hon!

Igår jobbade jag i montern på förmiddagen, så på eftermiddagen cyklade jag och mamma upp till stallplan, köpte fika och såg på juniorernas kval! Många jag lärt känna på ponnytävlingar har gått upp på storhäst och var med och tävlade och fick till väldigt fina ritter, så roligt. 😄 Men kan säga såhär, snacka om att jag är avundsjuk! Hade det inte strulat till sig i vår familj i våras, då hade jag nog haft en storhäst just nu, men ja, ibland sätter saker och ting käppar i hjulen. Väldigt tråkigt, särskilt då jag hade velat ta vara på mina juniorår, men en storhäst kommer väl när den ska komma, helt enkelt.

Red även Duchess igår på kvällen, då nere på en äng vid slottet. Tävlingarna pågick fortfarande då och det lät massor, så Duchess var skapligt taggad, haha. Men fick henne ändå med mig och fick till ett kanonpass! Så nöjd med henne, även väldigt nöjd att vi tog vara på dessa tävlingsfria veckor och passade på att träna, för vi känner oss bättre än någonsin!

Har även fått med mig lite saker hem från mässan under dessa dagar, rättare sagt ett par ridbyxor, ett par boots och ett pannband. Invigde allt under gårdagens ridpass och är väldigt nöjd, särskilt med ridbyxorna som är otroligt sköna! Ett par från HV Polo, ganska ljusa och med grip, så snygga. Ska kika vidare idag så får vi se, vill gärna hitta ett par Eskadron-paddar och någon snygg tröja, ska även kolla lite på en Uhip-jacka också.

Ska sluta skriva nu, så mamma och jag hinner iväg och se juniorernas andra kval. Hejar extra på Cornelia, Karolin och Wilma, då det är några av dem vi lärt känna genom våra fina ponnyer, himla duktiga tjejer och håller tummarna extra för dem denna helg! Efter kvalet väntas en heldag på Strömsholm och mot kvällen ska Duchess joggas i skogen. Vi hörs!

Kommentera

