Friyay

Älskade, älskade fredag! Mådde mycket bättre imorse än vad jag gjort dem senaste dagarna, men tog det säkra före det osäkra och stannade hemma från skolan ändå. Tog istället sovmorgon, gjorde i ordning mig lite snabbt efter att jag vaknat och cyklade iväg till stallet. Var länge i stallet på förmiddagen och bara njöt av att äntligen få vara där, snacka om att jag saknat det! Mockade och fixade lite grejer inför morgondagen, sedan tog jag in Duchess och gjorde henne redo för ett ridpass. Skrittade ut en sväng i skogen, därefter red jag en stund på banan och red ett kort men intensivt joggingpass och så avslutade med att skritta av utomhus, så mysigt! Fick till ett sådär ridpass, fanns många delar jag kände mig nöjd med men stötte också på en hel del problem. Orkar inte riktigt gräva ner mig i varför det blev som det blev, utan bara lägger det bakom mig och ser fram emot morgondagen istället, ska bli så roligt att få tävla! Skönt att få gå ner och rida en LA och sänka kraven, kan nog behövas efter denna vår, man måste få känna då och då att det är lätt också.

Tog det lugnt i några timmar efter att jag varit hos Duchess, på mammas begäran, haha, och när mamma väl kom hem åkte vi till nästa stall där nästa häst skulle ridas. Red en D-ponny vid namn Kalle, kommer att rida honom i några dagar framöver då hans ägare är bortresta och bad mig att ta hand om och motionera honom. Riktigt roligt, särskilt då han är himla trevlig och fin att rida också. 😄 Lite extra kul också då denna ponny är en hopphäst, så blir lite annat än vad jag har vant mig vid, haha. Red honom en stund på deras bana och joggade lite, gick himla bra och tyckte jag hittade lite nya knappar, ska bli roligt att få lära känna honom under dessa dagar!

Kommentera

