Sjuklivet

Har gått några dagar sedan jag sist loggade in här, men det spelar inte sådan stor roll, har inte hänt sådär jättemycket i mitt liv dessa dagar. Krigade till skolan i tisdags och tyckte att jag mådde bättre, men sedan åkte jag hem och red och så fort jag kom hem efter det somnade jag och sov hela natten. Vaknade sedan upp igår med feber och hosta, så det var bara att sjukanmäla sig från praktiken och spendera hela dagen på soffan. Hoppades på att jag skulle må bättre när jag vaknade imorse, men har fortfarande feber och denna hosta, dock har hostan varit mycket bättre idag. Så ja, har spenderat dessa dagar i soffan och varit allmänt bitter, kort och gott. Har verkligen inte tid att vara sjuk, utan har hästar att träna, tävlingar att rida och för att inte tala om skolan, såhär mycket frånvaro har jag nog aldrig haft under alla mina år i skolan, liksom. Jag har aldrig varit sjuk mer än sådär tre dagar heller, så att det gått över en vecka och jag fortfarande är sjuk gör mig också förbannad, haha, blir så rastlös av att bara ligga hemma!

Angående Duchess så har vi inte riktigt fått den optimala tävlingsuppladdningen jag velat ha, men vi ska tävla ändå i helgen. Däremot så valde vi att göra lite ändringar, så istället för att starta en LA:P1 i Stockholm så startar vi en LA:1 på Stora Ekeby. Vill inte missa någon start med henne, då Duchess behöver få komma iväg på tävling regelbundet, så detta var det bästa alternativet för oss. De flesta hade nog valt att avanmäla helt, men så lätt ger jag inte upp. 😉 Kommer ihåg förra året när jag red Tessan och skulle debutera med henne, då hade jag legat hemma i sängen i två dagar med feber och hosta och var inte minsta frisk, men jag åkte dit, red och nollade båda klasserna, och avslutade dagen med att rida en häst till. Så oroar mig inte så mycket för hur det ska gå, utan mer om jag kommer dö efteråt, haha. Men det ska nog gå bra! Rider henne imorgon oavsett hur jag mår och så får jag väl lägga upp en bra framridning så vi har lite bättre förutsättningar än just nu.

​Sist vi var på Stora Ekeby så såg det ut såhär, haha, hoppas att Duchess glömt det och sköter sig lite bättre. 😉 Ekeby verkar dock vara en plats hon tycker om att tävla på, har nog placerat oss i dem flesta klasserna vi startat där, så får hoppas att det håller i sig!

Kommentera

