Fullt ös

​Hej! Puh, det var nog inte det klokaste valet att köra på fullt ös efter att ha spenderat några dagar i sängen och i soffan, men lätt värt det. Igår red jag två hästar, Duchess och en väns D-ponny. Duchess åkte vi iväg till Kungs med och red en sväng, i med att vi båda ”vilat” i tre dagar så blev det ett väldigt lugnt pass. Hade tänkt mig att Duchess skulle vara stel och ganska olydig, hehe, men till min förvåning var det tvärtom! Duchess var himla fin, mjuk i sidorna, lyhörd och väldigt glad, kan säga att jag satt med ett leende hela passet. 😃 Så himla motiverad till allting gällande henne och ser fram emot att få komma igång med träningen efter det ofrivilliga uppehållet!

På eftermiddagen red jag då min väns D-ponny, då jag ska hjälpa till och rida den under kommande vecka eftersom att dem ska utomlands. Gick himla bra att rida och kände att ponnyn och jag klickade bra ridmässigt, ska bli väldigt spännande och roligt att få rida lite mer och lära mig lite mer knappar. Nyttigt att rida andras hästar också, särskilt denna är himla roligt att jag får rida, då det är en hopp-ponny, blir lite annat jämfört med mina dressyrisar, haha. Så denna ponny får ni läsa lite mer om under veckan!

Idag var jag uppe tidigt och jobbade på ridskolan hela förmiddagen, lite dumt val av mig förstår jag nu i efterhand, men kände inte av någonting medan jag jobbade och det är väl det viktigaste. 😉 Åkte därefter hem och tog det lugnt en stund innan mamma och jag åkte ut till Duchess. Mamma gav mig ”ridförbud” då jag kände att jag var lite på försämringsvägen istället för på förbättringsvägen, så fick fixa i stallet samt ta hand om lite utrustning medan mamma tömkörde Duchess på banan. Suck, jag som ville rida! Men supersnällt av mamma, och måste säga att det var himla mysigt att gå runt och pyssla i stallet med musik, rättare sagt Of Mice and Men, i hörlurarna, även om jag hellre hade suttit till häst. Ska försöka och vila upp mig ikväll, måste bli bättre tills nästa vecka då jag har mycket att göra! Kram!

Kommentera

