Friyay

​Fredag. ❤ Har haft en himla lugn dag, vilket har varit skönt med tanke på denna hektiska vecka. Startade dagen med att släppa ut alla hästarna och pussa på min favorit, så mysigt! Åkte därefter hem och gjorde mig i ordning, sedan väntades några timmars skola. Hade endast genomgångar och betygssamtal under dagens lektioner, superskönt att få en lugn dag emellan all stress med sista inlämningar, uppgifter och nationella prov. Slutade vid lunch och då mötte jag upp mamma, så åkte vi till Erikslund och gick runt där i någon timme, mer hann vi inte med då två ponnyer stod i varsitt stall och väntade på oss!

Var ut till Kakan först och red henne, vilket gick sådär. Hade en fin känsla emellanåt, men en något sämre känsla stundtals. Men vad ska jag säga? Denna ponnys utveckling har bara gått spikrakt uppåt under denna, nästan, månad jag ridit henne, så ett bakslag var definitivt väntat. Men bara att lägga bakom sig och komma ihåg den där fina känslan, så tar vi revansch under morgondagens ridpass istället. 😄 Finns en filmsnutt från dagens ridpass på min Instagram, förresten, heter ssfredlunddressage där!

Efter att Kakan ridits klart åkte jag hem, bytte om och åkte ut till Duchess. Prinsessan och jag tog en lång promenad i kvällssolen, kan säga att det behövdes, mest för min del. Älskar att gå ut och gå långa promenader med Duchess, och bara mysa och även hinna med att tänka, liksom, mitt sätt att ventilera och rensa tankarna på. Efter promenaden ställde jag upp henne i gången och ryktade henne, masserade henne, friserade henne och oljade hovarna, det var mysigt tyckte vi båda! Avslutade kvällen i stallet med att fodra hästarna och pussa Duchess godnatt, sedan köpte mamma och jag med oss godis hem och har ätit en god middag och myst framför några bra serier resten av kvällen. Ska snart gå och lägga mig, tror jag, upp tidigt imorgon då jag ska jobba, sedan ska båda hästarna ridas!

Kommentera

