Älskade ponnyer

Så, jäkla, trött. Har varit några jobbiga dagar, både psykiskt och fysiskt, så har haft svårt att somna och tänkt massor, så det är ingen stor överraskning att jag är så trött. Har i alla fall bockat av mina måsten för dagen, så ska släcka ner och sova så fort jag skrivit klart detta inlägg samt tidsinställt ett inför morgondagen. Har varit jättedålig med bloggandet på sistone, men måste säga det, att tiden har inte funnits. Skolan och ponnyerna tar all min tid för tillfället, och så ska det ju vara, så fram tills det lugnar ner sig på skolfronten kommer bloggen att komma i andra hand, men försöker göra mitt bästa i vilket fall!

Denna dag då, var i skolan fram tills tidigt på eftermiddagen och efteråt väntade ett möte med skolan och mamma. Var ett himla bra möte, måste jag säga, och det fick mig att längta en hel del framåt i tiden. Åh, vill bara berätta detta, men det får ni veta i sinom tid. Efter mötet begav jag och mamma oss mot Kakan där ett ridpass väntade, första på nästan en vecka för vår del. Förväntade mig inte sådär jättemycket, och fick kämpa en kort stund med att få henne lösgjord och med mig, men kan säga att Kakan, hon gör en aldrig besviken. 😄 Mjuk och fin i kroppen, lyssnade superbra på mig och allting stämde verkligen. Massor med klapp och beröm efter dagens ridpass, så nöjd med henne! 

Var ut till Duchess efter att jag varit hos Kakan och pysslade om henne samt promenerade henne. Det var himla mysigt och skönt att bara vara i stallet och mysa, behövde det verkligen. Vi var ut på en promenad i skogen och bara tog det lugnt, kan inte begära annat efter gårdagens start, har fortfarande ett lyckorus i kroppen efter det, haha. Känns så bra med Duchess numera, vi utvecklas och har mer att ge, kanske inte några jättefina resultat, men vi kan ändå bättre och det känns så bra att veta. Fodrade hästarna efter vår promenad och fixade det sista, så otroligt mysigt att bara gå i stallet om kvällarna och plocka medan hästarna äter sin mat, något av det bästa jag vet!

Kommentera

