Gårdagen och dagen

Hej! Förlåt för gårdagens uteblivna uppdatering, men hade bra orsaker till det. 😉 Var i skolan hela dagen och var då på Rocklunda med dem andra som går häst, istället för att ha praktik. Vi hade teori med foderlära och så red vi ett pass innan vi slutade. Red en supersöt liten skimmel, kommer dock inte ihåg vad den hette, men vi fick till ett ganska bra ridpass! Slutade därefter och då åkte mamma och jag till Strömsholm och införskaffade oss en ny nosgrimma till Duchess, en remont denna gång. Mamma hade fixat Duchess på dagen medan jag var i skolan, så efter det åkte jag hem och pluggade lite innan mamma och jag åkte iväg på ett "möte". Väldigt spännande var det, kan dock inte berätta vad det gällde, men kan säga att jag hoppas att detta blir av, vore så perfekt!

Har praktik idag, i alla fall, och kan verkligen säga att denna förmiddag försvann snabbt. Tränade Rico på morgonen, gick som vanligt skulle jag säga. Superfin emellanåt och superspänd emellanåt, bara att träna vidare! Hade därefter ett kort möte med min lärare och så longerade jag en ponny, Ior, innan lunchen. Bara några timmar kvar nu, sedan ska jag ut och rida Duchess! Ska ut och galoppera i skogen, behöver det verkligen känner jag, bara ut och rensa tankarna. Vi hörs!

Kommentera

