Back in business

Äntligen så har min kära dator återfått sitt liv, vilket betyder att jag äntligen kan ta tag i bloggandet och låta bloggens uppdatering återgå till det vanliga! Känns så skönt, verkligen. Har tappat motivationen helt under dessa veckor, då jag avskyr att blogga från annat än datorn, och funderat flera gånger om jag ska lägga ner bloggen, men nu har jag fått tillbaka min dator, mina bilder och dessutom fått massor av nytt material och massor av idéer till inlägg, så nu är jag back in business!

De senaste dagarna har gått i ett och jag har verkligen haft fullt upp. I lördags vaknade jag upp hemma hos en kompis, så var där i några timmar innan jag åkte hem. Tog en lång dusch och därefter bar det av mot min farmor och farfar, där vi firade lite påsk och fikade tillsammans. Sedan svängde jag och mamma förbi stallet och så gjorde mamma alla stallsysslor medan jag promenerade Duchess. Puh, snacka om att Duchess inte var nöjd med att bara skritta! Travade och taktade hela vägen bort och tillbaka, haha. Insläpp stod på schemat därefter, sedan skyndade vi oss hem och så bytte jag om, sminkade mig och sådant och blev skjutsad till en kompis och hade en rolig kväll där med mina fina vänner!

I söndags blev det en tidig morgon, då vi hade utsläpp och därefter jobbade jag 7-12, kan säga att jag var ganska trött då. 😉 Efter att jag jobbat klart åt jag och mamma lunch och därefter åkte vi tillbaka till Stora Ekeby, då jag skulle rida en häst där. Jag red Tessan, en storhäst jag ridit mycket förut, men som numera går som privathäst och jag red henne då hennes ryttare var bortrest. Superkul att få rida Tessan, världens finaste storhäst, tänk vad roligt jag haft med henne! Begav oss hemåt efter att jag ridit klart och bytte om innan vi åkte ut till vårt stall, där väntades ett ridpass med Duchess. Joggade henne en sväng på banan och hör och häpna – innan jag avslutade henne passade vi på och hoppade några språng! Inget komplicerat och inga höjder, men snacka om att Duchess tyckte att det var jättekul! Lisa var också med och fotade oss lite grann, så bilder därifrån dyker upp under veckan. 

Idag blev det ännu en tidig morgon, då utsläpp stod på schemat. Åkte hem därefter och degade på soffan i flera timmar, ni kan nog förstå hur trött jag var efter dessa dagar! Åkte ut till stallet vid lunch i alla fall och fodrade hästarna och så fixade mamma och jag lite i stallet innan jag gjorde i ordning Duchess inför dagens ridpass. Skrittade ner henne till slottet och hade tänkt galoppera runt på slottsbanan, men den planen sprack. Det var otroligt fint väder, vilket betyder att många turister åker till Strömsholm, och det tycker inte Duchess om, haha! Försökte rida runt en stund, men Duchess var superspänd och bara sprang, så valde att ta mig ner till framridningsbanan istället. Jobbade i vilket fall massor med galoppen, jobbar mycket nu med att rida i ett friskt tempo och i en ganska stor galopp, då jag vill att hon ska jobba med hela kroppen och inte gå högt och samlat hela tiden. Duchess blev riktigt fin och var extremt pigg, superroligt! 

I eftermiddags var jag och red en annan häst också, men denna gång en ponny. Jag provred denna ponny för flera veckor sedan, om ni minns det, och tanken är att jag ska fortsätta rida den lite grann och även tävla den! Det är en superfin ponny, verkligen, men behöver tränas en hel del innan man kan visa hennes toppform och visa henne på tävlingsbanan, men fin kommer den verkligen att bli. 😄 Så ja, denna ponny ska jag träna framöver, ska bli riktigt kul då jag älskar att träna upp hästar, det har liksom varit det allra roligaste med resan med Duchess, att få bygga upp henne! Mer information om denna ponny kommer, så än så länge får ni suga på den karamellen, haha.

Förresten, måste skriva om detta också, haha. Under helgen har jag följt Hästhagens OBS-tävlingar lite granna, särskilt då Duchess son har varit med och tävlat! Han är en kopia av Duchess, då syftar jag mest på nerverna och spändheten och Duchess var nog exakt sådan i sina yngre dagar, men denna helg slog han verkligen till på stort och fick verkligen visa vad han går för! Bland annat så fick dem 69% i en FEI Lagtävlan, så roligt! Det är verkligen en superfin ponny, så det är väldigt kul att dem äntligen fått visa hur grymma dem är, han och hans ryttare. Vi brukar säga det, jag och mamma, tänk om man kunde göra Duchess yngre, då hade vi nog kunnat tagit oss ganska långt!

Kunde inte bestämma vilken bild jag skulle lägga ut, Duchess var så söt på båda, så fick bli båda två, haha.

​Fina Tessan. ❤

2 thoughts on “Back in business

Kommentera

