Gårdagens tävling

Duchess var SÅ fin igår! Har verkligen hittat det ultimata upplägget inför henne, både gällande veckoplaneringen inför tävling och gällande själva tävlingsdagen, så roligt. 😄 Gav henne en lång framskrittning, därefter joggade jag henne låg, rund och i ett friskt tempo innan jag tog upp henne i formen ungefär 10 minuter innan start och satte mer tryck i henne, hade henne himla fin då!

Till min förvåning så kunde vi behålla den där fina känslan, formen och trycket inne på banan och levererade en fin ritt, dessvärre med många missar. Fick många 6-7:or och hade en fin känsla större delen av ritten, men missade i öppnorna och enkla bytena, och i med att det var koefficient på dem rörelserna så drog det ner poängen en hel del, himla tråkigt! Vågade inte rida henne i öppnorna och i enkla bytena blev hon väldigt taggad, drog upp huvudet och så blev det pannkaka, haha. Men supernöjd med att jag kunde behålla den fina känslan inne på banan och fick väldigt fin kritik från domaren, så med mer träning så har vi nog mycket poäng att samla in i dessa klasser! 60,132% blev det och vi red en LA:P1. Extra kul var att vi fick beröm för Duchess gångarter och fick höra att hon var en väldigt trevlig ponny, superkul!

Efter klassen ställde vi in Duchess, kikade på några ekipage och fikade med en jättetrevlig familj innan vi begav oss hemåt! Väl hemma packade vi ur allting ur transporten, gjorde i ordning Duchess och kvällsfodrade det sista vi gjorde innan vi fick komma hem. Stresspackade då min väska, bytte om och drog hem till en kompis där jag sov inatt! Har varit med henne hela dagen, så kom hem för någon timme sedan och ska snart iväg och fira påsk hos farmor och farfar, därefter ska Duchess tas om hand om och så ska jag träffa lite vänner. Blir en tidig kväll för mig dock, då en dag med fodring, utsläpp, jobb och motionering av två hästar väntas. Fullt upp, men det gillar jag!

Älskar våra tävlingsgrejer!!😍

Kommentera

