Påsklov

Hej! Några jobbiga dagar har hunnit passare och även om det ser ljusare ut, så har jag svårt att lämna detta bakom mig. Har ju sagt det förut, att jag har jättesvårt att lita på andra, och att gång på gång bli sviken, utnyttjad och sådant, det blir jag bara så trött på! Är en himla lojal person, skulle jag nog säga, och vill alltid göra rätt för mig, hålla mig till sanningen och har jag lovat något, då håller jag det löftet, liksom. Så när folk ljuger, utesluter en och utnyttjar en, det gör mig så ledsen, verkligen, särskilt när jag inte kan förstå hur man kan göra sådant mot andra.

Så, då har jag fått skriva av mig lite! Under dessa dagar har Duchess fortsatt tränats och igår fick jag även veta att vi kom med till tävlingen i Botkyrka, så imorgon blir det en start för oss två i LA:P1. 😄 I tisdags var vi ut i skogen och joggade av träningsvärken från måndagens träning och igår fick Duchess en vilodag. Idag stod ett lösgörande joggingpass på schemat för Duchess del, snacka om att Duchess var pigg! Skrittade fram utomhus och bara efter ungefär 5 minuter så blev Duchess jätterädd för någonting, tvärvände och skenade iväg, haha, då satt jag löst kan jag lova. Gick med henne en stund i alla fall innan jag satt upp och red ner till banan, där vi levererade ett superbra pass! Duchess var otroligt pigg och jobbade jättefint, snacka om ett bra genrep inför morgondagen!

Hann även träna Rico på praktiken imorse, även det gick väldigt bra! Har hamnat i ett mellanläge med honom för tillfället, så antingen har jag honom låg, rund och något ”seg” eller så spänner han sig, kryper ihop och tassar fram, haha, inte alltid lätt med dessa hästar! Men han är så himla fin emellanåt, så hoppas att vår utvecklingskurva börjar dra uppåt snart igen. 😊

Vi ses imorgon, då står tävling på schemat för mig och Duchess! Sedan väntas en helg med jobb och ridning på lite andra hästar, bland annat en gammal stjärna jag haft många tävlingsframgångar med, ska bli så roligt!

Såhär glada är vi över att det är påsklov, haha!

One thought on “Påsklov

Kommentera

