Dagens provridning

Vilken dag det var varit! Var uppe tidigt då morgonfodring samt utsläpp stod på schemat, därefter åkte vi hemåt och åt frukost, gjorde oss i ordning och tog det lugnt en stund innan det var dags att åka iväg på ett litet äventyr! Har inte nämnt något om det, men för några veckor sedan fick jag ett erbjudande av en bekant till familjen angående en häst, så efter mycket tänkande så bestämde vi att vi i alla fall ville komma och prova den, även fast vi inte skulle ha en till häst. Så ja, i förmiddags så var vi dit och provred den! Det var en superfin häst, med fina kvaliteter, massor med energi och en bra inställning till arbetet, kan säga att jag föll lite granna för den, haha. 😉 Vi får se vad framtiden har att erbjuda, helt enkelt, men hoppas på att vi kan reda ut några frågetecken och så, för denna hästen vill jag nog inte gå miste om!

Spenderade några timmar med mamma och Matilda efter att vi provridit, därefter skjutsade vi hem Matilda och så stannade mamma och jag på Strömsholm en stund och såg på lite ponnyhoppning. Puh, säger jag bara, får jag barn i framtiden får dem aldrig syssla med hoppning, förstår inte hur föräldrar klarar av att se när deras barn skenar runt banan och ligger ner i svängarna med sina heta ponnyer, nej, mina barn ska få hålla sig inom dressyrstaketet och lära sig att rida i en lugn, samlad galopp, haha!

På eftermiddagen var mamma och jag ut till stallet, valde att åka ut ganska sent då Duchess bara skulle skrittas idag och då ville jag att hon skulle få så mycket tid i hagen som möjligt. Så mamma gjorde stallsysslorna medan jag tog en promenad med Duchess, en ganska lugn promenad, för en gångs skull. 😉 Vi ska iväg och träna imorgon, men ville ändå att Duchess skulle få en lugn dag, då vi red ganska hårda pass både igår och i fredags. Duchess brukar däremot alltid vara allra bäst dagen efter vila eller dagen efter ett intensivt joggingpass, så det ska nog inte bli några problem imorgon!

Kommentera

