Söndagspromenad

Blev en till fullspäckad dag för min del, ingenting jag har något emot, men hade verkligen behövt en lugn, ledig dag med sovmorgon, haha. Aja, vi hade en ganska "lätt" dag och blev klara väldigt tidigt, så det var väldig skönt! Fikade med mamma och pappa på Strömsholm så fort dem hämtat mig och när vi sedan kom hem tog jag tag i några saker, planerade lite kring Duchess och sådant innan mamma och jag begav oss mot stallet. Vi cyklade faktiskt dit, vi har ju jättenära till stallet, så nu när våren kommit och vädret hållit säg bra så passade vi på!

Dagen efter tävling gäller alltid samma sak för Duchess; massor med ompyssling och promenad för hand. Vi var ut på en långpromenad och jag var lite dum, haha, och tänkte att jag skulle ta henne i grimma och grimskaft istället för med träns, det ångrade jag definitivt efteråt. 😉 Duchess var otroligt pigg under promenaden och taktade, kastade sig, drog iväg och sådant, inte vad man förväntar sig på en söndagspromenad med sin 25-åring, haha. Duchess har däremot alltid sådan respekt för mig, så hon springer aldrig över mig, hoppar på mig eller så, så det är jag verkligen glad över! Nog för att jag har svårt att få stopp på henne då och då, dem i stallet brukar fråga om det är jag som går med Duchess eller Duchess som går med mig, haha, men aldrig att hon skulle gå över mig, liksom, hon har alltid stenkoll på mig och vet vart gränsen går. Var ute och red medan mamma gick framför oss för några veckor sedan och då blev Duchess rädd och kastade sig framåt, men tvärstannade framför mamma, så lite uppfostrad är hon i alla fall!

Gav henne en lång rykt, stretchade henne och pussade på henne efter promenaden, sådant vi passar på att göra lite extra dagen efter tävling. Sedan fick Duchess gå ut i hagen i några timmar till, vilket var jätteskönt, och mamma och jag trampade hemåt!

One thought on “Söndagspromenad

Kommentera

