Dagen innan tävling

Har varit några väldigt fullspäckade dagar, därav väldigt dålig uppdatering. Min dator har dessutom kraschat, så att få till något inlägg har inte varit det lättaste. 😉 Men jag får mer fritid i helgen, och förhoppningsvis kan vi få koll på datorn, så framöver ska bloggandet ligga på topp!

I onsdags hann jag i princip bara med att vara på praktiken, sova, fodra hästarna, gå på möte och ja, sova ännu mer, haha. Var jättetrött efter praktiken, hade en jäkla huvudvärk och var svullen och röd runtom ögonen, är lite allergisk mot halm och på ridskolan står alla hästarna på det, så det blir lite jobbigt då och då men det funkar! Mötet var också på Stora Ekeby, men då ett möte för oss dressyrryttare. Superkul att få träffa alla andra, lära känna nya människor och även få veta vad som väntar detta år. De ska satsas på oss detta år, sa dem, så det ska bli väldigt roligt! Tror att vi har ett roligt 2016 framför oss. 😄 Mamma hade tömkört Duchess medan jag var på praktiken, förresten, och hon hade skött sig superbra och varit jättefin!

Igår var jag ännu en dag på praktiken, därefter var mamma och jag iväg på en föreläsning om kvarka på Strömsholm och så avslutade jag dagen med att sova med Matilda. Föreläsningen var så bra, önskar däremot att flera hade varit där… Är otroligt rädd för kvarka, så i med att jag befinner mig på en ridskola så byter jag ju kläder, tvättar händerna och så innan vi ska in i stallet där Duchess står. Det är ett himla pysslande, verkligen, men så värt det! En tävlingssäsong försvinner lätt på grund av kvarka, och har man otur kan man ju förlora hästarna också! Mamma tog hand om Duchess även då också, och gick en promenad med henne medan jag var på praktiken.

Idag har det varit en himla bra dag! Snön har smält bort, solen har skinit och det har varit många plusgrader, så himla skönt. Var in till skolan på förmiddagen och spenderade hela eftermiddagen i stallet, tävling imorgon = mycket att göra! Red iväg till ridhuset med Duchess och joggade henne låg och rund i sådär 20-25 minuter i alla gångarter, bara lulla lite dagen innan tävling. Duchess hade nog också vårkänslor, haha, jäklar vad pigg hon var! Men himla roligt, såklart, men hoppas att jag rastat henne lite i alla fall, så vi kan hålla oss på mattan imorgon. 😉 Sedan fick hon komma ut i hagen medan vi putsade, la fram grejer och så, så härligt att äntligen få putsa, hänga fram sina snygga tävlingsgrejer och hela tiden kika Equipe för att se sin starttid! Favoritlåtarna på högsta volym också, blir inte så mycket bättre än så!

Kommentera

