03.04

​Hej! Har haft en himla bra dag, trots begravningen på förmiddagen. Vi åt lunch tillsammans allihopa efter begravningen, därefter åkte jag och familjen hemåt, tog det lugnt i några timmar och så åkte mamma och jag ut till stallet. Vi var ganska övertygade om att Duchess hade lite träningsvärk från gårdagen, så medan mamma mockade och fixade i stallet så tog jag och Duchess en promenad tillsammans i regnet, men trots vädret var vi båda ganska glada ändå! Duchess taktade bredvid mig och var verkligen på bästa humör, och ja, bara all denna snö försvinner så kan jag inte klaga så mycket på vädret. 😉 Efteråt ställde jag mig och ryktade Duchess en lång stund och bara gosade med henne, sedan fick hon komma in i sin box, äta och torka från att ha varit utomhus hela dagen!

Så fort mamma och jag var klara i stallet satte vi oss i bilen och åkte till Strömsholm. Oturligt nog så missade vi LC:n, men hann i tid till att se prisutdelningen och stannade kvar och såg på LB:n! Grymma Lisa och Carpathia lyckades ta första platsen i LC och gjorde en fin runda i LB, så jäkla roligt att ha så duktiga stallkompisar, en vinst var dem båda väl värda. 😃 Ska bara ta det lugnt resten av kvällen, skriva några inlägg till morgondagen och sen ska jag sova, imorgon blir det nog ännu en dag på Strömsholm och så ska Duchess ridas inför programträningen på söndag!

2 thoughts on “03.04

Kommentera

