03.03

Godmorgon, tänkte jag skriva, men insåg att klockan var mer än morgon, haha. Hade inte så mycket planer för denna förmiddag, så passade på och sova ut och har bara tagit det lugnt sedan jag vaknade. Är en himla rastlös person och vill gärna ha mycket bollar i luften samtidigt, men då och då behöver man verkligen bara ta det lugnt, lyssna på sitt favoritband och bara ta det lugnt, liksom. Så ja, det är det jag gjort hittills denna dag. Har dock fått lite saker gjorda och tänkte snart ta tag i bloggandet och skriva några inlägg, tycker om att skriva kanske 3-4 inlägg på samma gång och spara dem, så kan jag bara tidsinställda dem till dagarna då jag inte kommer att hinna uppdatera på hela dagen, så slipper bloggen stå tom. Ska också lämna in en skoluppgift, men den är nästan klar och behöver inte vara inne förrän imorgon, så den stressar jag inte sådär jättemycket över. 😉 Är egentligen ingen stressad person över skolan, tills jag inser att uppgiften ska in om några timmar och jag inte ens har börjat med den, haha. Skjuter verkligen upp allting i sista sekund!

I eftermiddag ska jag ut till stallet och rida Duchess innan Equiterapeuten kommer. Oturligt nog kom det massor med snö igår kväll, men tur i oturen så gör det att man i alla fall kan rida ut utan att behöva hindras av underlaget, så en uteritt på snötäckta grusvägar står på schemat. Tänkte jogga henne en sväng i ett friskare tempo och jobba mycket med övergångar, tempoväxlingar, att flytta undan för skänkeln, svaga skolor och sådant så att Duchess jobbar genom hela kroppen och blir mjuk och fin! Nästan varje ridpass har jag detta som fokus, faktiskt. Under träningspass där jag vill kunna ta upp formen, sätta mer tryck i henne och kanske rida programdelar så rider jag alltid fram på detta sätt, likadant på tävling, och ska jag bara jogga henne, oavsett om jag ska jogga intensivt eller med mindre krav, så rider jag på samma sätt, fast då genom hela ridpasset och inte bara under uppvärmningen. Dagen innan tävling rids Duchess alltid på detta sätt också, har en himla fin häst dagen efter sådana joggingpass!

One thought on “03.03

Kommentera

