Planen för dagen

Godmorgon! Tisdag och en rolig dag väntar. 😄 Ska snart ut till stallet och göra klart stallsysslorna samt rida Duchess. Idag ska vi iväg till ridhuset och rida en stund, det ser jag verkligen fram emot! Tänkte lägga mycket tid på framridningen och se till att jag har henne där jag vill ha henne, och om det känns bra så har jag tänkt rida igenom FEI Lagtävlan. Vi kommer eventuellt att starta det programmet i helgen, och helgen därefter ska vi tävla det programmet, så tycker att vi kan behöva träna på det, haha. Jag behöver dessutom träna på att tävla, då särskilt på att rida program, så ska vara noga med min ridning, att jag planerar alla rörelserna väl och inverkar så som jag ska, inte bara stressar genom hela programmet.

Efter ridpasset så väntas ännu en rolig sak – Duchess ska gås igenom av Equiterapeuten! Berättade ju det igår, att vi aldrig kollat henne på sånt sätt, så det ska bli väldigt roligt att få höra vad hon tycker om Duchess och så. Har tänkt på det också, att Duchess har gått så jäkla bra på sistone, så hittar hon något och gör något åt det, hur fin kommer Duchess inte att vara då? Kul ska det bli i alla fall!


Kommentera

