Sportlovsveckan

Godmorgon! Måndag och den första ”riktiga” dagen på sportlovet, så himla skönt. Tog en ganska lång sovmorgon och har nyss ätit frukost, så ska snart gå och göra mig redo för att gå till stallet men tänkte skriva lite grann innan det. Idag har jag en väldigt rolig dag framför mig, ska då först ut till stallet och rida Duchess och mot eftermiddagen får vi lite besök, ska bli jättekul! Duchess ska få komma ut i solen och skrittas en lång sväng, ska även lägga in lite galopp på grusvägarna och träna mycket styrka och flås, har ju perfekta långa grusvägar med små backar i, så där är det jättebra att både konditions- och styrketräna.

Imorgon kommer Equiterapeuten ut till vårt stall och ska faktiskt få gå igenom Duchess lite, så ska passa på och rida innan det på morgonen och jogga ganska intensivt i ridhuset, sedan blir det några lugna dagar efter att hon gåtts igenom. Vi har ju aldrig kollat henne så, så det ska bli väldigt spännande! Så räknar med att vi skrittar henne på onsdag och möjligtvis torsdag, annars tömkör vi henne torsdag och rider fredag, lördag och söndag. På söndag ska vi på programträning, också, så då ska vi i alla fall vara igång och vill åtminstone ha ridit henne en dag innan det.

Ska bli spännande med programträningen också, då vi ännu inte vet vilket program jag ska rida, haha. Då det inte gick att anmäla sig till FEI Lagtävlan som jag ville rida, så fick jag maila till Fagersta och fråga om jag antingen kunde få rida Lag-programmet eller MSV:C 2, så går domaren med på det rider jag Lag annars C:2. Har varken ridit igenom något av programmen och kan dem inte sådär jättebra, vet alla vägar och så ur Lag då jag ska rida den nästa helg, men har inte ridit dem sådär jättemycket. Haha, jaja, viktigaste är att vi får komma ut, rida lite och checka av vart vi står och vad vi kan förvänta oss i Fagersta helgen efter, att rida rätt kan få vara en bonus denna gång. 😉

Kommentera

