Anmäld till Ågesta

Hade en himla mysig förmiddag i stallet! Skrittade ut en lång sväng med Duchess, med ett stopp hemma för att få morötter, och innan vi skrittade hemåt red vi in i en av skogarna och galopperade en stund. Var himla bra underlag, faktiskt, så red mycket motställd samt med mycket tempoväxlingar, till exempel så samlade jag 3 steg, ökade 3 steg, samlade 3 steg och så vidare. Duchess var supernöjd med dagens ridpass, frustade massor och hade spikraka öron hela tiden, älskar sådana ridpass! Duchess var även riktigt fin, mjuk i sidorna, kvick för mina hjälper och kändes bara glad och fräsch, helt enkelt. Jätteskönt att få komma ut i solen och bara rensa tankarna också, tror nog att Duchess också tyckte det! 

Eftermiddagen har gått väldigt snabbt, men har hunnit fått några saker gjorda ändå. Vi fick ju besök av några vänner till familjen, så umgicks med dem och fikade och hade det trevligt, med andra ord. Därefter kraschade jag och mamma på soffan och har tittat på serier hela eftermiddagen, haha. Men har hunnit fila på några inlägg och även anmält mig och Duchess till en till tävling, så har inte legat helt på latsidan i alla fall. 😉

Tävlingen jag anmälde oss till går av stapeln den 17 april i Ågesta, då rider vi en nationell FEI Lagtävlan! Blir vår andra nationella start tillsammans och även vår andra start i Lagtävlans-programmet, ska bli väldigt roligt. En annan sak jag däremot inte tyckte var så rolig, det var stressen jag kände innan tävlingen öppnade, haha. Herregud, satt med en jättehög puls och var alldeles varm och nervös, men lyckades komma med i alla fall! Klassen öppnade 19, jag anmälde mig 19:00:08 och 19:01:14 var alla 27 platserna fulla, så ni kan nog förstå varför jag var stressad. Det är den sämre delen av att tävla, varenda tävling på denna nivå är ganska populära och många vill komma med, så bara att komma med ser jag som en vinst, haha! 

Kommer ett inlägg om tävlingsplanen med Duchess, förresten, vet att många har åsikter om det, så ska ge er lite svar på tal. 😉 Ses imorgon!

2 thoughts on “Anmäld till Ågesta

Kommentera

