Jobbdag och Södertälje

Har haft en väldigt fullspäckad dag, men har en ledig kväll framför mig och det ska bli så skönt, behöver det efter denna dag. Började denna söndag med att åka till Stora Ekeby och jobba mellan 7-12, jätteskönt med korta jobbdagar då jag annars är där mellan 7-16. Har nog inte berättat det, men utöver praktiken så jobbar jag även där en gång varannan helg, väldigt bra erfarenhet inför framtiden och inte sådär jättedåligt att tjäna lite extra, vem vet nästa gång Duchess behöver ett nytt schabrak eller jag behöver en ny tröja. 😉 Mamma och pappa står för nästan allting kring Duchess, men när det kommer till ridkläder och viss utrustning så får jag betala det, särskilt om det är dyrt, haha! Sedan om jag behöver ett par skor, stövlar, handskar eller så vill mamma gärna betala det, det är faktiskt så, men annars har jag betalat nästan alla mina kläder och så. Tycker om att få betala för mina egna saker, faktiskt, tycker om att kunna klara mig själv och slippa vara beroende av någon.

Slutade då vid 12-tiden och då åkte jag hem, bytte om och skakade ur all hö och halm ur håret och så drog mamma och jag iväg på en road trip. 😄 Denna gång styrdes bilen mot Södertälje, där mamma och jag köpte varsin bulle och satte oss på läktaren i ett ridhus och kikade på tävlingar, himla mysigt! Längtar SÅ efter att få tävla med Duchess, hade helst årsdebuterat i början av året, men snart är det dags. Nästa helg åker vi till Fagersta och rider upp ett program på deras programridning och veckan därefter åker vi dit och gör vår årsdebut och nationella debut, ska bli himla kul! Bra att Duchess får åka dit och se sig omkring och får ”tävla” lite innan den riktiga tävlingen, då kanske vi kan ta oss igenom programmet på tävlingen under längre tid än 1 sekund, haha.

Duchess tömkördes av mamma på förmiddagen, förresten. Dem hade gått en sväng på grusvägarna och ut i skogen och det hade gått jättebra, och vår lilla prinsessa hade varit jättefin, så mamma var jättenöjd! Var ut till stallet efter att vi kom hem från Södertälje och tog in henne och pussade på henne, klarar inte att vara ifrån henne under en hel dag, då känns det alltid som om något saknas.

Kommentera

