Bilder – 27 februari 2016

Här kommer en bildbomb från gårdagens fotografering! Har försökt dela upp så att alla bilder inte kom med, men blev en hel del ändå. 😉 Inte alltid lätt när ens häst visar sin bästa sida! Tycker att hon blivit himla fin på sistone, bra i hullet, byggt fina muskler och blivit väldigt lätt att variera form och tempo på samt blivit mycket stadigare i övergångar, när det kommer till samling och så vidare. Varierad träning, skritt i backar nästan varje dag och en bra foderstat gör verkligen susen!

Kan inte riktigt förstå att ponnyn på bilderna är min, min fina, fina Duchess. ❤ Och inte kan man tro att hon är 25 år gammal när man ser dessa bilder? Ingenting man kan tro när man rider heller, haha.


Använder mig alltid mycket av skritt under uppvärmningen, skrittar fram i minst 15 minuter inför varje ridpass och värmer upp i skritt i kanske 10-15 minuter innan jag sätter igång och travar. Funkar väldigt bra på Duchess och som jag brukar säga – funkar det inte i skritten kommer det nog inte att funka i traven heller.

Sötast med spikraka öron, haha.

En av favoritbilderna, så fin tycker jag!

Duchess flyyyyyger. 😉

Nej, vi travar bara lite och leker med samlingen. 😉

Avslutar i en låg och rund form med massor av klappar!

2 thoughts on “Bilder – 27 februari 2016

Kommentera

