Torsdagsträning

​Tröttare än tröttast, verkligen. Hade däremot en ganska lugn dag på praktiken, trots att jag ändå gjort mycket, haha. Startade dagen med morgonträning på Rico, och ja, jäklar vad fin han var! Har verkligen hittat knapparna på honom nu och vet exakt hur jag ska inverka för att allting ska bli bra, så det är jätteroligt. 😄 Lite taggad och steget före var han stundtals, men då får man vara lugn, ha is i magen och snabbare i tanken än vad han är, lättare sagt än gjort men det gick till slut. Traven fungerar jättebra och har gjort en lång tid, men nu börjar även galoppen falla på plats och hade en superbra känsla i den idag, kunde verkligen påverka sprången och hade honom precis där jag vill ha honom.Jätteskönt med ett sådant bra ridpass, skönt att få känna att man ändå kan rida trots att jag känt mig ganska dålig på Duchess rygg under några ridpass! 

Direkt efter lektionen hade jag utvecklingssamtal och därefter väntades en ”lektion” med häst vid han och longering. Häst vid hand gick himla bra, faktiskt, brukar oftast svamla iväg och glömma bort allt vad jag ska säga, men inte denna gång! Måste bara komma ihåg att ta enhandsfattning i trav och tvåhandsfattning i skritt, sedan kan jag nästan säga att jag är proffs. 😉 Longeringen, däremot, är ingenting jag kan skryta om, haha. Har ju aldrig longerat mer än några gånger, så har inte riktigt tekniken och känslan än, men det kommer! Får be mamma om hjälp så att jag kanske kan tömköra Duchess lite grann, vill inte longera då jag anser att det sliter för mycket, men kanske kan hjälpa att få till tekniken och känslan ändå om man tömkör? 

På tal om Duchess, så var mamma supersnäll och tog henne även idag, så tacksam för det! Har pluggat massor denna eftermiddag och kväll med dem sista uppgifterna innan lovet, så därför var jag inte i stallet. Blev en promenad med klättring för Duchess del, så ridpasset får skjutas upp tills morgondagen! Ska försöka få upp film från dagens träning med Rico, sedan ska jag sova. Kram på er!

Kommentera

