Back in buisness

​Hej! Har varit himla dålig på att skriva något här på sistone, men ja, tiden har inte räckt till. Denna vecka är sista veckan innan lovet vilket betyder att det är mycket att göra, som alltid innan lov. Tycker att det är jättetråkigt när jag inte hinner med att leverera bra inlägg, men att vara i stallet, rida och träna och att plugga prioriterar jag mycket mer än att skriva, så är det. Har höga mål både med hästarna och i skolan, så att lägga ner den lilla extra tiden är så värt det! Har till exempel alltid haft svårt för matten, haft F-varning i varje årskurs och aldrig fått mer än ett E på ett prov, knappt det, men nu i gymnasiet så bestämde jag mig för att det skulle bli bättre, och har verkligen pluggat och hängt med på lektionerna så sist vi hade prov fick jag ett C och på provet vi hade i eftermiddags fick jag A, så glad över det! Allting går om man vill det. 😄 Har också hunnit med att redovisa två presentationer, bara två arbeten kvar att lämna in, sen är det äntligen lov!

Och vidare till det bloggen kretsar kring – hästarna! Duchess tränades för Marianne Essen Söderberg igår och ja, jag var inte nöjd. Många berömde och tyckte att Duchess var jättefin och fräsch, även Marianne tyckte det, men tyckte aldrig att jag kom till ridning eller hittade den där känslan där jag vet att Duchess går bra. Himla tråkigt, för vi var verkligen i toppform bara någon månad sedan och hade varit roligt att få visa upp det, men det kan ju inte alltid gå bra och det är ju därför man tränar! Dock hade träningen flera bra delar, såklart, men är man perfektionist så är man och då väger de sämre delarna mest. Fick med mig några bra tips i vilket fall, så det var jättebra för oss, Marianne är verkligen en jättebra tränare och kan se alla små detaljer, precis som Elin. Tycker att det är viktigt att om man ska träna för olika tränare så ska dem ha samma tänk, inte så att ena tränaren tycker att man ska rida si och andra att man ska rida så, och Elin och Marianne är väldigt lika där och det är jättebra tycker jag!

Har även lagt om planen för Duchess, allt för att ta oss ur denna svacka. Denna vecka blir det bara uteritter, långa skritturer och tömkörning för hennes del, tror det kan vara bra för både hennes kropp och knopp att få komma ut och få lite återhämtning. Vi ska även försöka få till så att en Equiterapeut som ska ut till stallet nästa vecka kan checka igenom Duchess lite, sedan så väntas en programträning nästa helg och tävling helgen efter! Hoppas verkligen att vi tagit oss ur svackan då, men med återhämtning och en check så bör det inte vara några problem för att ta oss vidare. 😄 Har också bytt tillbaka till ett tredelat bett på henne, så ska rida på det framöver och variera träns lite, så kan vi se om det blir någon skillnad på grund av det också. 

Kommentera

