Två dagar med massor av häst

​Hej! Jag hade råkat missa att klicka på ”publicera”-knappen igår, därav den dåliga uppdateringen. Haha, ibland blir jag trött på mig själv! Har i vilket fall haft två väldigt bra dagar, var så skönt att få sova ut och ta det lugnt igår, har nog inte sovit längre än till 8 på hela året. Innan jag skulle till praktiken så hann jag med en massa saker, bland annat så red jag ett pass på Duchess i ridhuset och så var mamma och jag in till Hööks och köpte med oss en ny sadel hem. Innan jag red så provade vi den och så, men då mamma inte var med medan jag red så red jag i min andra sadel och tanken är då att vi ska prova sadeln imorgon då jag ska träna, så får Elin se också hur det ser ut. Ridpasset gick också ganska bra, började med en bra känsla och därefter gick det utför, men lyckades lösa problemen och avslutade med en avspänd och mjuk Duchess. 😄 

Idag har jag varit på praktiken i vanlig ordning från 7-16. Tränade Rico på morgonen och han var superfin, men så pigg och spänd! Var en traktor utanför ridhuset som skottade och det lät väldigt mycket, så efter det var Rico väldigt misstänksam mot några av ridhushörnen, haha. Inte mycket man kan göra då, bara ta ett stöd i handen, driva på honom framåt och klappa så fort han gör någonting bra, och ignorera dem sämre delarna. Däremot bestod ridpasset av många bra delar och stundtals var han så jäkla fin, nästan så man vill ha han sådär spänd för då blir han riktigt maffig och spänstig! 

Tanken var att rida Duchess, men kände mig ganska trött efter praktiken så kom överens med mamma om att hon skulle tömköra Duchess. Mamma är jätteduktig på att tömköra och där kan hon ta igenom Duchess på sätt som jag inte klarar av från ryggen, så det är verkligen jättebra att mamma kan hjälpa till med det! Gav oss lite bättre förutsättningar inför morgondagens träning också. 😄 Nu ska jag snart gå och lägga mig, så vi ses imorgon!

Kommentera

