En annorlunda praktikdag

Godmorgon! Onsdag och jag har en annorlunda dag framför mig, det är nämligen så att jag ska iväg till praktiken klockan 4 och vara där tills halv 9, istället för att vara där från 7-16. Det ska vara teorilektioner där hela kvällen, så jag ska vara med och hjälpa till samt lyssna, såklart, ska bli jätteroligt. 😄 Innan dess har jag däremot massor med saker att göra, bland annat så ska jag rida Duchess, försöka att hinna med och plugga lite och även hinna med ett besök på Hööks, men tror nog att plugget kommer att bli lite bortprioriterat, haha. Får skjuta upp det och göra allting i helgen istället, så typiskt mig att göra klart allting bara dagar innan det ska vara klart, men jaja, hästarna går före allting. 😉

Blev lite snabba ändringar i planerna, då jag egentligen inte skulle ha ridit Duchess, så ska försöka klura ut hur jag ska rida henne idag. Lutar mot ett mer krävande joggingpass i ridhuset, då med mycket tempoväxlingar, övergångar och att lösgöra henne i en låg och rund form. Då vi hade en liten dipp i tisdags så vill jag gå tillbaka till ruta ett och se så att allt detta fungerar, så om det går såsom jag vill så kanske jag tar upp henne i formen och känner på lite delar ur FEI-programmen, men vi får se, helt enkelt. Ett ridpass blir det i vilket fall!

Ska skriva några inlägg att tidsinställa till idag och imorgon och sedan bär det av mot Hööks där det ska kikas på sadlar. 😄 Kram, hoppas att ni får en fin dag!

3 thoughts on “En annorlunda praktikdag

Kommentera

