Alla hjärtans dag

Duchess var laddad under dagens ridpass! Tyckte att det var mycket krut i henne igår, men andra dagen är alltid hennes sämsta dag. 😉 Så ja, blev väldigt mycket av och på då Duchess antingen bara stack eller tog mina förhållningar för bra och så blev det några luftsprång på det, men däremellan var hon himla trevlig! Det är ju oftast så med pigga hästar, att dem bara är pigga om man släpper iväg dem eller om man bromsar för mycket, men om man tar förhållningar och samtidigt driver på dem, då blir dem oftast lite tjuriga och ”tassiga”, haha. Jaja, det viktigaste var i vilket fall att hon fick komma ut och galoppera av sig, så det kan jag vara nöjd med i alla fall! Håller oss inom väggarna under morgondagens ridpass, så då får jag sätta henne i mer jobb och få henne på plats helt enkelt.

På eftermiddagen var jag och mamma iväg till ridskolans årsmöte där jag skulle få ett litet pris för mitt och Duchess tävlingsår 2015, väldigt roligt att sådant uppmärksammas. 😄 Var dessutom inte bara jag som fick ett pris, utan bland annat ett av våra dressyrlag och en till av dressyrryttarna fick också det, roligt att dressyren fått många framgångar! Fick en blombukett och en fin liten brosch med klubbens symbol på, det vill säga en häst som stegrar, himla fin är den faktiskt. Den broschen ska lätt få hänga på min kavaj under årets tävlingar! 

​I med att det är alla hjärtans dag så har vi i familjen också hunnit med att uppskatta varandra lite extra! Pappa fick en bukett med rosor (nu har vi fullt med blommor i huset, haha) och en ask med geléhjärtan och så bjöd jag dem båda på kladdkaka med kolasås, chokladbitar och maränger och kaffe. Min fina familj, så tacksam att jag har er. ❤

Kommentera

