Skidåkning och praktik

Har haft några fullspäckade dagar och än är dem inte slut, men har ändå lite tid ikväll till att ta det lugnt, samla krafter och göra det jag behöver ta tag i, det vill säga blogga. 😉 Dagarna går i ett, verkligen, och jag känner mig lite stressad över det, faktiskt. Vill så mycket – vill rida mer, vill blogga bättre och vill ha ännu bättre betyg, men lyckas aldrig få ihop tiden och när jag väl sätter mig ner och försöker skriva blir jag stressad bara för att jag har en viss tidsgräns på mig, vissa saker kan jag verkligen inte göra under stress och att blogga är en av dem. Ja ja, det är bara denna vecka och sedan blir det lite lugnare några veckor framöver, så det är bara att bita ihop!

Igår blev det en tidig morgon då jag skulle iväg till Romme med skolan, snacka om att jag var rädd, haha. Jag har aldrig åkt skidor mer än längdskidor någon gång på idrotten i mellanstadiet, så var väldigt rädd för att ramla och slå ihjäl mig, typ. Höll mig till barnbackarna och försvarade mig med att säga att jag inte har tid för några benbrott inför tävlingssäsongen så fort mina vänner ville åka i svårare backar, haha. Vi var hemma strax innan 6-tiden på kvällen och jag var så trött, då var det tur att jag har en snäll mamma som tog hand om Duchess medan jag var iväg. 😄 Däremot kunde jag inte vänta en hel dag på att få pussa på Duchess, så mamma fick styra förbi stallet på vägen hem så att jag fick andas lite häst!

Idag har jag haft praktik hela dagen, det tillsammans med gårdagens skidåkning känns i kroppen, minst sagt. Har problem med både rygg och knän, så när jag väl känner efter gör det ganska ont, men om jag struntar i det och tar några djupa andetag så försvinner det mesta, så den taktiken har jag kört på idag! Mamma var jättesnäll och tog Duchess idag också, så fick en lugn kväll vilket verkligen behövdes. Mamma hade tagit Duchess på tömmen och fick höra hela vägen hem från praktiken om hur fin Duchess hade varit, så roligt! Förut fick mamma tömköra för att ta igenom Duchess och lösgöra henne, men då jag lärt mig Duchess mer och mer så har jag också lärt mig att få igenom henne och ta oss igenom dem lite mer stela dagarna, så numera kan mamma finslipa henne istället och träna på saker som skänkelvikningar, bakdelsvändningar och skolor, vilket är jättebra för mig att få hjälp med! Var och kvällsfodrade hästarna för bara någon timme sedan också, klarar inte av att vara utan Duchess en hel dag, liksom. Imorgon ska jag äntligen få sitta upp och rida henne igen dessutom, tjoho!

Kommentera

