Vecka 6

Måndag, ny vecka och nya möjligheter! Startade veckan med en sovmorgon, anledningen till att jag faktiskt tycker om måndagar, och ska alldeles strax göra mig i ordning inför skolan, ska bara säga hej till er först. 😄 Idag går jag en ganska kort dag i skolan och därefter ska jag ut och rida Duchess. Tänkte rida till ridhuset och rida delar ur FEI Lag, tänkte fokusera mest på galoppdelarna och då ta upp henne i formen och sätta tryck i henne, i traven tänker jag att jag bara ska jogga mest och rida några delar i en lägre form, har hittat en såpass stadig och bra form i traven nu så den behövs inte finslipas lika mycket som i galoppen. Mamma ska följa med och filma då jag har en skoluppgift där jag behöver en film där jag rider, så ska försöka att få upp lite film här också!

Resten av veckan blir en vanlig vecka för Duchess del, himla skönt med tanke på att vi fick ta det lugnare förra veckan på grund av hennes ben. Hoppas verkligen att vi båda håller oss friska och hela framöver, så att vi verkligen får den tiden vi behöver till att träna inför tävlingssäsongen. Inte långt kvar nu… Duchess vecka kommer ungefär att se ut såhär:

Måndag: Dressyrpass i ridhuset.
Tisdag: Promenad.
Onsdag: Troligtvis kommer Ebba och rider.
Torsdag: Joggingpass på grusvägarna.
Fredag: Konditionsträna på grusvägarna.
Lördag: Promenad.
Söndag: Joggingpass med bommar i ridhuset.


Kommentera

