Provridning och bilder

Hej! Hade ingen tid till att skriva någonting igår kväll, då en av mina närmsta vänner var hos mig och ville därför spendera så mycket tid som möjligt med henne, ni förstår nog. 😊 Hade i vilket fall en jättebra dag med sovmorgon, fikamys med mamma och pappa på Strömsholm, en promenad med Duchess på förmiddagen och roligast av allt – en provridning! Har inte berättat något för er, men fick ett erbjudande i höstas om en ponny och efter en lång betänketid så bestämdes det att jag skulle provrida den och det gjorde jag igår då. Ingenting bestämt ännu, men trivdes jättebra med den ponnyn, satt och log genom hela ridpasset, haha! Den påminde mycket om Duchess, men den påminde också om Babsan, en ponny jag red i några månader under 2015, så det var jätteroligt, en perfekt blandning enligt mig. 😄

Idag har det varit en lugn dag, jätteskönt då jag haft full upp nästan varje helg än så länge detta år. Var upp tidigt och släppte ut hästarna i stallet, däremot, men somnade och sov i några fler timmar innan det var dags att luncha hästarna och sedan rida Duchess. Vi red ut på grusvägarna och då underlaget var perfekt så red jag ett hårdare pass med mycket galopp, behövdes verkligen efter att Duchess fått gå väldigt lugnt några dagar i början av denna vecka. Duchess hade sådana vårkänslor, också, så att få komma ut och galoppera av sig behövdes också. 😉 Riktigt pigg och busig var hon, stack några gånger och jag var så nära på att åka av en gång, men som tur var för hennes del så var hon väldigt fin också och kändes fräsch och mjuk, så roligt att vi kan komma igång och rida som vanligt igen!

Duchess fick syn på Matilda och ja… Matilda var ganska läskig, haha!

​Så mycket lycka tillsammans med denna häst. ❤

2 thoughts on “Provridning och bilder

  1. ÅH TÄNK när jag kanske kan ta mig ut i skogen och galoppera <3 Du ska veta hur lycklig du är!Jag tycker JAG är lycklig när jag har kunnat ta en 35 minuters promenad ensam med hästen i skritt 😊 Så ja, tänk på det! ^_^ Snart kanske jag också kan.. men inte än 😊

Kommentera

