Tävlingsabstinens

Åh, jag längtar så mycket efter tävlingarna. Saknar alla tidiga morgnar, att ta på mig tävlingskläderna och göra i ordning håret, att knoppa, alla långa resorna, minuterna på banan och alla härliga människor man träffar! Mest av allt saknar jag att rida upp mot domaren, veta att man gjort en riktigt bra ritt, få till en perfekt halt, göra sin hälsning och sedan skritta ut med ett stort leende på läpparna och få krama om sin häst efter en bra ritt, det är det bästa jag vet. Längtar så efter mars och efter att få inta de nationella banorna med Duchess och bara samla massor av rutin och ha jätteroligt tillsammans med min fantastiska ponny. 😃 Här kommer några tillbakablickar från tävlingarna under 2015!

Årsdebuten gav två vinster, en i LB:1 på 70% och en i Lagtävlansprogrammet (LA) på 66%. Snacka om en bra start på året!

I april debuterade vi LA:P1, 55% lyckades vi skrapa ihop då!

Debuterade i både hoppning och dressyr på en av ridskolans storhästar också, fina Quite a Treasure! Denna ritt gav oss en första plats i stilhoppningen på 53 poäng, så kan det gå när dressyryttaren intar hoppbanan. 😉

Dressyrdebuten var inte så dålig den heller! Vinst i LB:1 på 70% och vinst i LA:1 på 69%.

En av vinsterna vi tog i LA:1 under året, det var verkligen vår ”säkra” klass, till skillnad från LA:P1-orna och FEI-klasserna.

Ritten som gav mig och Duchess vårt andra och sista nationella kval!

​Och prisutdelningen från DM i Västmanland, det blev en andra plats i LA:1 på 67% och det blev en vinst i DM, någonting jag aldrig trott att jag skulle fått vara med om. 😃

Kommentera

