Att försöka tygla sig själv

Åh, vad svårt det var att hålla sig till att bara jogga under dagens ridpass. 😉 Duchess var jättespänd och på tårna medan jag skrittade fram henne men skötte sig jättebra så fort jag kortade tyglarna och satte henne i jobb. Joggade några längder på grusvägarna i både trav och galopp och fokuserade bara på att lösgöra henne samt gjorde massor av övergångar. Duchess var jättefin från det att jag kortade tyglarna tills vi skrittade hemåt, en dröm att rida! Tog mina hjälper, var lätt i handen, mjuk i sidorna och energisk, så nöjd med henne efter både gårdagens och dagens ridpass. Blir minst sagt en välförtjänt vilodag för henne imorgon, undrar däremot hur jag ska klara av att inte rida… Skulle behövt en häst till, har så mycket motivation att det både räcker och blir över!

Var kvar i stallet flera timmar efter att jag ridit och pysslade om och gosade med Duchess, mockade, bar vatten och pratade massor med dem i stallet. Behövde en eftermiddag till att göra det jag mår bra av, befinner mig i en jobbig period, så att jag har hästarna och sådana underbara människor i min närhet gör allting så mycket lättare, så tacksam för det!

Världens finaste efter ridpasset. ❤️ Så viktigt att ha reflexer på om man ska ut i mörkret, tyvärr glömmer många bort det!

One thought on “Att försöka tygla sig själv

Kommentera

