Träningsdag

Hej! Jag har varit vaken i flera timmar redan, då mamma och jag var ut i stallet och fodrade samt släppte ut hästarna, sådant mysigt sätt att starta dagen på. 😃 Det tar knappt någon tid alls, så sådär jättejobbigt är det inte heller. Vi slänger in kraften till dem och så får dem äta det medan vi slänger på täckena och sedan lägger vi ut höet i hagarna innan vi släpper ut dem, hur smidigt som helst! Tar ungefär 20-30 minuter, så när vi var klara och kom hem sov jag i någon timme till, därefter städade jag mitt rum hela förmiddagen och ska snart slänga i mig något att äta innan vi ska ut till stallet.

Vi ska iväg och träna i eftermiddag, ska bli så roligt! Duchess har varit väldigt fin den senaste tiden, så det ska bli kul att få visa Elin, min tränare, det och se vad hon har för tankar om henne, hon kanske tycker raka motsatsen. 😉 Däremot har vi några problem i galoppen som jag skulle vilja att Elin fick se och kunde ge lite tips på hur jag ska lösa. Det är Elins bästa egenskap som tränare, hon har alltid en lösning på varje problem!

Ska även prova att rida Duchess på ett Baucherbett under träningen, har endast ridit ut och joggat henne på det efter sommaren då det inte gav någon bra känsla på träningarna eller tävlingarna, men har ridit några riktiga dressyrpass på det ett tag och det har känts jättebra, så vill prova och se hur det känns och vad Elin tycker! Mamma följer med och filmar, så kan bjuda på film ikväll när vi kommit hem också. Kram på er, ses ikväll!

​Några bilder från en Elin-träning i somras, Duchess var SÅ fin då… Hon tappade tyvärr ganska mycket hull innan vi flyttade henne till stallet vi står i nu, men nu får hon massor av hö, massor av mat och styrketränas mycket, så snart ska vi nog vara i den formen igen. 😄

Kommentera

