Välkomna till min nya blogg!

Ja, då har jag ännu en gång hamnat hos en ny bloggportal med en ny bloggadress. Jag hade lovat att sluta hoppa runt bland olika portaler och adresser men Horseworld fungerade inte alls och jag hade svårt att förstå mig på WordPress, så valet hamnade på Nouw och jag hoppas att jag stannar kvar här, än så länge är jag i alla fall väldigt nöjd med allting. Tanken med denna blogg är att jag ska kunna dela med mig av allting angående min satsning mot toppen inom ridsporten, ni kommer att få ta del av allting från vardagen i stallet med ridpass i kylan och promenader i mörkret till tävlingar på nationell nivå. Jag kommer även att dela med mig av min praktik och vägen till att bli en examinerad hästskötare, vilket är det jag, förhoppningsvis, kommer att vara när jag tar studenten 2018. Hoppas att ni, gamla och nya läsare, vill följa denna bloggen och min resa mot toppen!

I skrivandet stund så ligger jag hemma, nedbäddad med feber och huvudvärk, haha, önskar att jag hade kunnat skriva något roligare! I vilket fall så är jag på bättringsvägen, men jag valde ändå att stanna hemma från praktiken och låta en vän rida Duchess. Tycker att det är jättedumt att jobba och rida utomhus i denna kyla, visst blir man bättre desto mer man tränar och man ska slita hårt, men vilar man inte om man är sjuk så blir det inte bättre. Finns i alla fall något positivt med att vara sjuk – mer tid till bloggen! (Och så får man äta massor av choklad, haha). Så, jag ska skriva massor av inlägg resten av eftermiddagen, jag har ju inget bättre för mig så. Kram på er, ska bli så roligt att starta upp denna blogg, ska göra mitt bästa för att den ska vara så bra som möjligt!

3 thoughts on “Välkomna till min nya blogg!

  1. Har också velat runt emellan bloggportaler och trivs bäst på nouw så tror du gjorde rätt val 😊 Fin blogg!

  2. Tycker det är så kul att följa dig och Duchess! Har själv en äldre ponny på 22 så har ofta fått höra att han inte kan ditten och dagen för han är för gammal så tycker verkligen din blogg är inspiration och bevisar att äldre hästar är bäst! 😃☺️

  3. Tack snälla du, blev otroligt glad över din kommentar! Ålder är bara en siffra, bara hästen fått rätt ridning, har kul och att man har ett bra upplägg så är det bara att tuta och köra, dem mår bara bra av att hållas igång, det finns ju en mening med att dem fortfarande är fräscha i den åldern 😊 Kram på dig och ta inte åt dig av elaka människors kommentarer!

Kommentera

