Prinsessan Duchess

Puh, jag var uppe klockan 6 och åkte ut till stallet. I det nya stallet kommer vi att hjälpas åt med utsläpp, fodring, intag och sådant, så jag var med på morgonen och fick se morgon-rutinerna. Det skiljer sig inte så mycket från hur jag haft det i andra stall, men i med att det bara står ston och hingstar i det nya stallet så är det mycket kring det. Det tog inte alls lång tid, så efter det åkte jag hemåt, åt frukost och sov i några timmar, haha.

På eftermiddagen åkte jag tillbaka till stallet och red och pysslade om Duchess samt gjorde stallsysslorna. Planen var att rida ut, men Duchess var så pigg att jag knappt fick stopp på henne, så jag red tillbaka till gården och joggade henne i alla gångarterna innan jag skrittade av henne. Duchess var superfin – bar sig jättebra, lyssnade framåt och var mjuk i sidorna, jätterolig att rida med andra ord. 🙂 Efter ridpasset stod jag och pysslade med henne en lång stund, riktigt mysigt! Sedan släppte jag ut henne i hagen och satte igång med mockningen, höpackandet och allt sådant. Hade en sådan bra dag, älskar att bara vara i stallet, rida och pussa på min prinsessa!

Kommentera

